Bloggintresserade

tisdag 9 december 2008

Tisdag och Lussebullar

Ny hostnatt även om den varit om man nu säger av den bättre sorten dvs. hostan började inte förrän vid 4-tiden. Jag kunde gå upp och åt sidan för att inte störa andra och dessutom värma mig en kopp vatten. Tänkte ändå satsa på att blunda till en liten stund innan det är morgon så vi får höras lite senare.

Ann: "Och hur vill du ha dina bannor???... Förstår att du inte tänkte på dig själv igår och tog vägen om Apoteket för lindring av hostan... ajja bajja! Jag vet de har åtminstone ett par hostdämpande tabletter av egen erfarenhet när jag som rökare efter två omgångar av rejäla influensor för ett par, tre år sen höll på hosta inälvorna ur mig i veckor... men martyren i dig vill hosta...? Hmmm.... Grå mildtisdag på dig!"

Nä, så här är det Ann, jag har faktiskt en hostmedicin som Kalle har använt precis Bromhexin heter den... den 15/12 har jag läkartid för att få ett intyg på att jag inte klarar jobba just mer än halvtid fortsättningsvis heller. Tänkte beläkaren skriva ut Cokeliana eller vad det heter då sådant som är bra att ha hemma.
__________

Blöt och grå förmiddag. Kändes som en riktigt lång dag på jobbet idag. Eleverna redovisade på svenskan och det var väl i och för sig trevligt men skrivjobbet rätt tufft för att inte tala om eftermiddagsmötet. Men det handlar ofta om hur man själv är så jag antar att jag inte har någon annan än mig själv att skylla på.

__________

När jag var på bussen påväg hem ringde Mats och frågade var jag var...han skulle sätta på kaffet sa han. När jag kom hem så luktade hela köket av nybakade bullar (!), han hade han dukat festfint med levande ljus och upplagt på tallrikarna med potatissallad, grönsallad och kyckling. Han visste, trots att han själv inte är bra, precis vad jag behövde min lilla Mats. En tuff dag med ett skönt slut... äntligen hemma och house sedan sov jag!
__________

Ps. receptet på Anettes lussebullar kommer onsdag bakade med Kessella (ett alternativ)

Inga kommentarer: