Bloggintresserade

lördag 12 september 2009

Canon Rock

Vilket gitarrlir på denna Rockvarianten av Pachebels Canon Suite! Det var Kalle som presenterade den för mig och berättade att han hade hört att killen som spelar inte är mer än 14 år. Otroligt, vilken begåvning!




Denna melodi är för mig förknippad med många underbara stunder. Brukade jämt spela LP:n när jag städade och just den här gången putsade jag fönster... barnen var små... Det var i detta huset och vi hade fyra barn, så Eva-Katrine kan ju ha varit tre år, Karl-Mikael då fyra, Per-Olof fem och Anna-Karin 11. Högsta volym på våra nya Bose-högtalare (små riktbara med baslåda)inköpta på vår Tysklandstur... Ialla fall ett fönst i vardagsrummet öppnade jag med fasa för att putsa emellan rutorna. Det var feldimensionerat, rent för klena bågar... forts följer

Inga kommentarer: