Bloggintresserade

fredag 18 september 2009

Vem vill vara en nörd?

På tal om att vara nörd eller inte, om att vilja vara en osv...
Det är som ni förstår ett ämne som varit på tapeten i vårt hem och inne i mitt huvud ett par da´r.

Allra först bör man ju fråga omgivningen hur de definierar begreppet och sedan tänka till själv . Man kommer underfund med att det finns så mycket av fördomar och förutfattade meningar i själva begreppet. Ofta har det alltså en orättvis stämpel att vara på ett visst sätt att inte vara normal. Nästan med en negativ klang, därför att man inte skulle fungera socialt. Så värderingen, tror jag, sitter nog mer i betraktarens öga. Kollar man på sig själv och upptäcker dito, så är man kanske stolt över det. Och kanske om det gäller någon annan så kan det vara negativt

Men det positiva med att vara nörd är att vara till fullo motiverad för det man håller på med. Klart positivt och outstanding för att lyckas... baksidan är om man har svårt att finna motivation för allt det där andra. Eller om man är så uppfylld av det man håller på med så att det inte finns någon plats för annat. Men läs inte omöjligt för det gäller bara att finna motivationen kanske med ingång och hjälp av det där andra... Däremot inbillar jag mig att det är svårare med dem som inte har någon egen drivkraft...!

Kontentan blir;
VEM VILL INTE VARA NÖRD?, för det är i mångas mening positivt... i synnerhet oss som vill kalla oss nördar!

---

E-K: Jag är nog den största nörden av dem alla, jag är stolt över det. Haha! Jag är i allmänheten en nörd ;)"

En sån som pappa säger att han är då!
__________

Sitter och tänker på Fazer Marianne :)
Nej nu fortsätter Idol! Miss ya! "

Håller med dig killen med rutig skjorta "Erik" var verkligen jätteduktig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är nog den största nörden av dem alla, jag är stolt över det. Haha! Jag är i allmänheten en nörd ;)

Sitter och tänker på Fazer Marianne :)

Nej nu fortsätter Idol! Miss ya!