Bloggintresserade

måndag 21 september 2009

Måndagsmorgon

Ja jag vet, visserligen sjunger Glennmark om en söndagsmorgon, vi får låtsas att vi hör måndagsmorgon då, för visst blir man härligt glad av den?



Åker med bussen idag en tio minuter i åtta nästan en timme senare än vanligt. Idag studiedag för lärarna på Söderportskolan Gamla läroverket:



... och det innebär att eleverna är lediga och vi ska på föreläsning. Kalle? Ja han är ledig idag efter en tuff helg!

I natt när jag vaknade och inte kunde somna om kom jag att tänka på höstskors vara eller inte vara... det var då ja kom på att det kanske längst in i garderoben kunde stå ett par Lewi Strauss skor inköpta på slutet av 80-talet... och det gjorde det! Ibland lönar det då sig att vara samlare:


Kan också se dem tillsammans med ett par grova ullstrumpor då kylan sätter in...

Ja du Ann... visst kan man då reagera med ett HOPPLA angående vårt nyuppvaknade vandrande. Visserligen "ungdomen i gänget" stod för 6 mil och 1 km... men vi andra tillsammans 8 mil och 2 km. Tummen upp för oss vart hinner vi till jul?

Vi och ni kan ju följa oss på vår vandring på gadgeten till vänster ...

Ann: "Vaken till en gråblå stilla morgon, ser lite blött ut ute och vi har 9,2C.
 
Igår kökstjänst och gäster ända till tidiga kvällen; revbenen blev perfekta, vädret kanon och promenad följt av kaffe med äppelkaka och när vi stod ute och vinkade av syskonen kom en mc och körde in hos oss :-) det var en av mina morbröder med fru så det blev kaffe med banankaka att servera. Kul, allra helst då de inte varit här där vi bor nu tidigare. Tog in en maskin tvätt som hängt ute i värmen framåt kvällningen när vi vinkat av de gästerna och tyckte de kändes lite märkligt ute, en stund senare sa maken att det regnar ute, vad paff jag blev, helt oväntat.
 
Så kul att se alla marknadskorten! Vad var det hon masserade med som ni köpte, en knådpåk :-D kanske på skånska en 'knådapåk' ha ha!

Spelemän att lyssna på, härligt!

Vad piffigt söt du var i röda mössa, blev det inköp tro? "

Nädu, jag brukar vara dålig på att använda mössor... men jag gillar att prova dem!

"... Mats He-Man med pil å båge å fällde bytet, fantastiskt! "

Javisst skitkul tyckte han ... på ett sätt synd att den var av gummi!

Marschhållaren var ju klart begärligt!!

Men, vad är det den lilla pojken tittar ner på jämte möblerna? Se https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhtFrgnE9vq03eQJ_YTfWPfO7WigGT81Q6Lok4NcUSM6fhC4WonJJUoVx7UzGpCGtPbnH_e36t1SJoEUyyo5QgNWg-pBa-H1h0jKgu0Wo64RLapOvYNPwrl62bZtsisxJT11HtO0RFoWDQ/s1600-h/DSC02176.JPG "

Ja du, om man bara kunde backa i tiden... försöker men har inte noterat det som fanns mitt framför näsan... det ska vara ett barn till det!

"... Åh, en trätron värdig en snickare, fniss!

Lampetterna i smide var häftiga, varför mer än just behov, bara spika i vägg, klart :-) lite 'bulls eye' och 'cut to the chase' inget tjafs å inga krusiduller. (De påminner om en ljusstake vi har som är riktigt gammal, skall se om jag kan hitta den i någon flyttlåda och fota och visa dig) Härligt att ha fått följa med lite på vikingamarknaden, tack!!
 
Tuffa kängor du hittat hemma inatt, fniss, annat än att gå ut å handla :-) du é lá för härlig!
 
Trevlig förläsning/tupplur på dig idag! :-)"

Mitt på dagen föreläsningen slut... föreläsare som lyckades hålla oss alerta i hjärnan en hel förmiddag. Behöver kanske inte säga att jag vid det laget var kraftigt hjärntrött... fast det är ju klart att jag fick erfara senast idag att en del i omgivningen inte förstår trots att de vet, kunde se och att jag den här gången talade om hur trött jag var. Hon ifrågasatte att jag skulle åka hem för att vila upp mig (läs hjärnan) och inte vara med på efterdiskussionen... Jag är sjukskriven halvtid, det tänker jag borde vara förklaring nog...

Innan jag åkte hem blev det ändå en del steg på stan i väntan på bussen. Lindex- nu klippte jag till med stickade ullvästen som jag provade på Lindex i Stockholm sprang inom Kapp Ahl och hitta ett coolt läderskärp och så på Tempo ett par raggsockar att ha i dojjorna ovan sen när de blir lite kallare ute. Skulle egentligen velat att de vore längre och kanske en något annan nyans. Men, tänker prova kittet senare efter rundan med Charlie.

På bussen hem kunde jag inte undvika att fota det här Rapsfältet... ja jag såg det redan imorse och redan då kom jag i sommarstämning:




... så kom ett SMS från Ann:







Dagens outfit med inbyggt halsband:
















Ja lite kul t-shirt tyckte jag. Sol, vind och brödbak här. Ha bra bussresa hem".









Wow så snyggt... det gilla jag!!! Hade en fräsig jeansväst med krage synd att jag inte har sparat den men min svarta skinnväst den hänger nog allt där :)

E-K, vilken tur att du hittade Marianne Fazerchokladet även i Stockholm... tänkte nästan att det vore en skitstad annars ;)... Det där om oktober... gäller alltså besök på hemmaplan om någon undrar!

Eva-Katrines kommentar: "Va fina skor du hittade, roligt att du hittade västen också i kstad. Då kommer du bli en läcker höstbrutta. :) Vi får se när jag kan komma hem. Blir nog kanske någon gång i oktober. Ja nu var det tur att jag tränar för jag kommer nog köpa chokladet ofta så otroligt gott. Nu är det snart dags för jobb för min del, och för din del så är du ledig nu. Va skönt.

Hoppas att det blir en bra arbetsdag annars orkar inte jag. Jag och Erik tittade på film till 04.00 i natt så jag är trött idag"

Idag blev det inte havstur utan en runda bland sommarstugorna främst på andra sidan Fädriften.


På onsdag när Mats är ledig kommer vår snickare :) Nu ska det bli tak vid däcket. Spännande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va fina skor du hittade, roligt att du hittade västen också i kstad. Då kommer du bli en läcker höstbrutta. :) Ja vi får se när jag kan komma hem. Blir nog kanske någon gång i oktober. Ja nu var det tur att jag tränar för jag kommer nog köpa chokladet ofta så otroligt gott. Nu är det snart dags för jobb för min del, och för din del så är du ledig nu. Va skönt.

Hoppas att det blir en bra arbetsdag annars orkar inte jag. Jag och erik tittade på film till 04.00 i natt så jag är trött idag

:) Puss