Bloggintresserade

onsdag 17 september 2008

Avkoppling mitt i veckan

Så nu har vi kommit upp och njutit frukosten. Så här mysigt har jag och det efter att vi ätit klart, han sin pilla i leverpastej och jag min fil med flingor. En bild rent tekniskt med dålig kvalitet, men den förmedlar absolut äkta känsla. och hund som båda känner sig mindre än vad vi är. Har bildligt talat inte kommit längre än i pyjamasen men vi har ju ledigt idag och ska mysa och det syns.




__________
1. Viktiga morgonsysslor i ett lugnt tempo. 2. Biblioteket och hämta ut Utförsäljning i ortenspyntbutik. Kanske borde jag starta tidigt med julklappsinköpen i år? 4. Baka festtårta tills på lördag när Maria och Nisse kommer? Samtidigt ta foto till först uppgiften på som jag inte har kommit igång med. Tillbaka till Festtårtan som var Farmors paradnummer, en tårta i olika sektioner till riktigt festliga tillfällen, 1 mandelbotten och 2 lager sockerkaksbotten med mockakräm ska stå och dra innan den avnjuts för att smälta i munnen! Få se det är mycket jobb det ska vispas (och med dagens hjälpmedel det minsta problemet), kräm med smör och kaffe som inte får skära sig etc. Har jag det tålamodet idag? Ska känna efter, gäller ju att inte bli hjärntrött mitt i allt!

__________

Ja nu bröt solen igenom 7.30... Fint, det bådar gott och ser ut att bli en skön dag!

___________

Tänker på er alla mina vänner och undrar hur ni har det?

Tände du ditt fina arrangemang på trappen igårkväll Ann? När mörkret faller på så syns inte allt lådor och dito det som är så lätt att rikta blickarna emot vid andra tillfällen (som när det är ljust eller man känner att det går för långsamt eller för fort och känns oöverstigligt

Jeanette, tänker att du inte så mycket nu. Tycker mig känna att du nu måste hushålla med din ork. Är det så? Det finns inget likhetstecken mellan att vilja och att orka! Jag tänker för min egen del att det känns bättre när jag erkänner det öppet i stället för att bita ihop. Andra kanske inte förstår då och hur ska de kunna det egentligen?

Jeanette: "Ligger rätt mycket i det du skrev. Jag hushåller med orken... Kommer dock hit och läser flera gånger var dag:-) ... skönt att få lov att skriva och prata om sin situation. Helt klart proppen ur ketchupen:-) Det är just att FÅ LOV att verkligen tala om vad man känner som är det svåra. Att inte svara standardmässigt på frågan: 'Hur har du det?'

Synd att vi bor så långt ifrån varandra annars skulle vi ju kunna ha gjort "om" den där turen till havet som vi gjorde Ann (i fantasin) med plats för förtroligt snack och att avnjuta något gott för gommen. Vi vill ju att det ska gå långsamt, vill ju hinna leva, umgås uppleva livskvalitet. Det här är du mästare på Maria (du brukar säga man lever bara en gång och det är så sant som det är sagt). Vi hade haft mycket att delge varandra, jag vet och känner det!

__________
Det är många jag inte har nämnt här men jag stoppar för att om jag skulle glömma någon, risken vore stor så hade det kunnat vara ytterst olyckligt. Ni är inte glömda någon av er och det är min övertygelse att vi utvecklas i samspel och citerar dig Camilla (Mats syster): "...jag väljer att vara med dem som får mig att må bra"!

Ann: "...skyndar mig säga hej för just nu verkar det funka. Problem kommer och går nu äntligen fått veta att det är en modul/nod för mig och med uppkoppling på telestationen som felar och gjort och fixats sedan i söndags, skall ev vara klart i em....Lever, har hälsan, gråväder ...solen bryter fram, det blåser lite grann ute... läser din blogg för den sidan kommer jag åt oavsett :-)

Bakar bröd, skall bli fyllt, till morgondagens gulaschsoppa-matlåda. Letat hunddörr kompis till maken har som var och i plexiglas men inte hittat, nåt med Hultsfred, vi behöver stor kattdörr till våra tjockisar i verandan till vintern :-)... Skall gå offline och sy fjärde gardinen tänkte jag. Ha en bra mittiveckandag :-)

bra då vet vi, nu gäller det att "gå till verket" för även min lista känns lång. Och längre blev den för jag ska ju ut och plantera rosen som vi fick av Mor och Tommie till vårt Silver. Ljus plats, torvmull blandat med lite jord, mycket vatten så får vi se hur den ser ut, som mor sa, efter nästa 25 år!

Festtårtan ja den är jobbig men god bekräftar mor som fått receptet en gång av farmor, och har bakat den vid några tillfällen.

Ja mor ringde och berättade att Irene och hon varit på en härlig konsert igårkväll på med Lena Maria Klingvall. Återbesök av en Stenknäck i trädgården just nu! Kanske får vi ta del av fotot om det blev något?

Hade också hälsningar från Christin och Kalifornien.Hörde att du haft en del att stå i Christin hoppas allt är under kontroll nu.
Lucky bestämde sig för en rätt lång promenad idag...en lite annan runda dessutom. Strax före 11 ett absolut underbart väder. Så här såg det ut hemma på vår gata... Solen värmde från en garanterat blå himmel...
Smort Lucky. Han ligger nöjd vid min sida. Nu tänker jag attackera punkt 2 och 3 samt handla katt och hundmat samt livskvalité i form av leverpastej!!! Cykla ner till byn med andra ord!... Så nyss hemkommen med ett par kassar (13.30). Definitivt ingen sol längre och känns inte alls så där skönt längre. Vi slaktade för tidigt Luckys ena leverpastejbit (den skulle han ju haft först ikväll, men man lever ju bara en gång, eller hur Maria?). Har själv precis ätit av kycklingsalladen som blev över från igår. Känner mig rätt mör. Inte att tänka på att dra igång bak nu. Går nog och lägger mig en stund, sedan väntar rosen!
__________

Nyss pratat med faster Gunborg som tyckte att vi kunde föreslå veterinären något vattendrivande till Lucky. Ska ta tag i den frågan under morgondagen. Annars bra med henne och skulle nu och hamstra tvättmedel på Maxi.
__________

Ute och hittade något som säkert skulle uppröra många påminner om det du upplevde nyligen Jeanette, när så många ignorerade mannen vid busshållplatsen (inlägg "Skäms"):


__________

Somnade och sov i en timme sedan kom Kalle in och frågade om jag inte ville följa med honom till Bromölla möbelaffär. Han hade tittat ut ett par soffor och nu skulle jag vara smakråd. Han beslöt sig för den mindre och 1000 kronor billigare (grå) har på en beige rund ryatill. Hämtar det på lördag! Kan säkert bli fräckt med några kuddar i färg till.

__________

Köttbullar och pasta ikväll.

__________

Idoluttagning och så har Mats första tjing på¨tv:n fotboll och favvolaget-Manchester!

1 kommentar:

Jeanette... sa...

Ligger rätt myket i det du skrev. Jag hushåller med orken eftersom jag hela veckan har små saker jag måste göra, och då lägga min ork på.
Idag har jag veterinär för rabiesvaccinering med Vikki och ska ha köttfärslimpa till middag, så igår duschade jag ju henne och var i Åtvidaberg en sväng med Allis som tränade agility med Isabella en sväng.
Sedan är jag slut.
Kommer dock hit och läser flera gånger var dag:-)
Kramen
Jeanette