Bloggintresserade

måndag 1 september 2008

Bildspelet på plats och lite annat

Godmorgon! Lite tidigt ännu; ser rätt ljust ut men kanske spricker solen fram vad det lider. Själv börjar jag jobba något senare idag och strax ska Lucky och jag ut på vår morgonrunda. Till vänster är han på plats i ett litet bildspel från havet. Har försökt ett tag, lyckades tydligen till slut. Skam den som ger sig. Framöver kommer lilla Olivia också på plats...
___________
Mor Sms:ade ingen sol i Västerås idag fick glädja sig åt Solen på bloggen.
__________

Ann; "Så är den här, september... redan :-) såg du den också komma, det gjorde jag lite grann nu på slutet :-)... Idag är jag LEDIG :-) så jag skall sy första omgången gardiner till salen tänkte jag! Solen skiner och gör mig pigg! Läge för tygrullen på 2,8 x 6 meter att bli tillklippt."

...Höll på att glömma nu skiner solen även i Åhus. På himlen en del olika sorters moln men mest sådana där tjusiga "fina väder" slöjmoln och en och en annan bomullstuss; Ett sådant där som jag skulle vilja sjunka ner i som som ser så härligt mjuk ut som stolen i inlägg LEVA & BO nr 33 den 18 augusti.



Men även regnmoln kan vara tjusiga, som de jag lyckades fånga genom bilfönstret den 24 augusti i inlägg "Dagen är inne och regn ute" på vägen hem från Kvarnbacka. De bilderna är jag mäkta stolt över!

Än hade solen inte riktigt lyckats värma Åhus, så där gick jag och snusade i min mysiga ulltröja. Den som luktar och värmer så gott.
___________
Hur blev det då med gardinsömnad och allt?
Ann:"Pysslade med sömnad, precis konstaterat att tyget för kraftigt för att kunna sy kanal i och trycka fast i stångfästet på väggen, får köpa svart band, kanske kantband, och använda som kanalband som inte är så tjockt för att få gardinen upp på fästena sen och packade ihop och skulle ta lunch, fiskburgare med klyftpotatis men gick till postlådan först, en prat med
chefen för Ekb de som gräver jordkabel här som stannade till och fortsatte in till matbordet, ett kuvert, från vem då, till mig... så spännande, inte har jag beställt nån katalog eller sånt på ett bra tag... prassel, nämen från Pinglan! Det blev en festmåltid för mig att äta och bläddra och glana
kök vårt nästa projekt, och vet du, det var ju både plommon och päronrecept i också, precis vad jag letar efter :-) Jippie! Tusen tack gulle dig!!"

Glad att du blev glad, själv blev jag rikligt överraskad när det plingade till i mobilen när jag satt och gjorde skrivjobb. Tänk vad man kan göra med tekniken när och om man bara kan!!!
___________
Själv har jag festat på en bakpotatis i stan på lunchen. Oh vad jag älskar potatis tror nästan att jag skulle kunna leva på det. Kanske inte ändå. De andra ska ju till Helsingborg i kväll och det är förbenat trist tycker jag att laga och äta ensam. Det får bli en tallrik med fil och mina favoritflingor i all enkelhet ikväll.

Vansinnigt trött när jag slutade jobba kl.15.15 tog sedan bussen hem och satte nyckeln i dörren när klockan 16 (inte plats för någon lur idag inte). Imorgon 9.30-17 (hur ska det gå ännu en dag utan lur?)

Strax dags för rundan med Lucky men också nyfiken hur det gick för Kalle på anställningsintervjun vid 15. Måste ringa och höra upptaget, ringde Mats också upptaget. Kunde de måpnne prata med varandra? Det hade de gjort. Mats satt på bussen påväg, verkade ha kul. Får prata med Kalle när han kommer hem han hade skippat matchen. Innan han gav sig av till Helsingborg hade han Lucky ute, men nu är det dags.

Nyss hemkommen efter en snäpp-3-runda (vad är det. undrade Mats en dag, är det en knäpp runda eller? För mig självklart att ett snäpp mer är längre. Numera använder vi uttrycket båda, då vet man precis var man har vikit av, om det är vid 1-2-3 eller 4 korsande väg. Alltnog "lite-för-varmt-för-kappa-väder".

Infogade också klockor så jag ska kunna hålla koll på tiden hos Christin i Kalifornien och hos Alfred i Florida. Hoppas att de stämmer men det ska de väl för inställningen var fixt och färdig.

Somnade som en stock 19.30.

Inga kommentarer: