Bloggintresserade

tisdag 23 september 2008

Långtisdag

En absolut snabbis för att öppna ett nytt inlägg. Är på väg ut en runda med Lucky. Svårt att säga hur vädret ska bli. Fuktig morgon som vi kanske får en slev extra av med tanke på havet som rullar in... tangerar det inte en låt förresten något med ett stort vemod är det nog. Får fundera!
... Monica Törnell "Vintersaga" (Hu vale...)
hör den på Youtube:

__________

Kanske hinner jag inte skriva idag, möjligen på någon rast, vi får se! Ha en bra dag i alla fall ni vet var jag finns och tänker på er!

Idag har det ordnat sig så bra att Kalle dyker upp till den lille hunden morgon-middag. Lucky hade blivit så glad när han kom hem. Nu i eftermiddag har han, sa han, slutstädat stugan.

Strålande sol i Kristianstad från middag och framåt. På middagsrasten var jag och handlade lite stuvar till sängöverkastet på planeringsstadiet, få se hur jag ska få till det! Tror att det har chans att bli riktigt bra!
___________

Ann: "Planerat elavbrott idag, skall koppla om elen till nygrävd jordkabel så jag skyndar med morgonhej vid datorn, laga potatismos till min matlåda med köttfärslimpa och sen iväg till mamma i stan ett tag innan jobbet kl 12. Ha en bra tisdag, tänk att den går fort över och vi hörs onsdag igen :-) Klemklem!!"

Dubbelklem på dig med!! I min matlåda också potatismos men med gårdagstorsk (absolut godare än det låter!).

__________

Mor i Västerås; "Strålande sol hela dagen! Vi har hjälpts åt idag Tommie och jag, så nu är det bara 12 plattor kvar att rengöra."

Vilket jobb (!) kommer att kännas bra när ni är klara när ni dessutom har gjort allt jobbet själva med Jonas hjälp förståss.
__________

Kvällsmat? Pytt i panna med stektägg och rödbetor...mmm...

Sen idolkväll tillsammans med sonen.
Blir nog inte mer skrivet idag.

Inga kommentarer: