Bloggintresserade

torsdag 25 september 2008

Kördax

Jaha, godmiddag på er får jag väl säga. Kom precis hem efter en förmiddag på jobbet. Solen skiner och himlen är klarblå..."Inte ett moln så långt ögat kan nå"
---
Men i morse låg dimman tät och det hann nog bli fikarast innan solen tyade fram i Kristianstad. Hade tänkt ut och gräva en stund på eftermiddagen och vädermässigt hade det ju passat meeen... går istället med den lille hunden en runda och sedan är det nog läge för bingen en stund innan kör ikväll. Vill vara pigg och alert för min egen skull och så klart visa mig från min bästa sida.


__________



---

A: "Nästan tjocka ute, börjar lätta nu samtidigt som ljuset börjar anlända. Igår passerade jag en liten rund lönn inne i stan och blev helt tagen, den upplevdes helt klotrund, var helt gul med en röd kärna... så vacker. Inte den väg jag vanligtvis kör men kanske kör jag där idag igen bara för att se ljuset :-) om nu solen skiner :-)"


Ja jag håller med dig en höstlönn är ibland det vackraste som finns. Ett år när jag fick en snilleblixt att förnya mig beställde jag akuttid hos frissan...det var vid den här tiden. Jag gick in och sa jag vill vara som en höstlönn i håret!!!??? Jag som aldrig brukar vilja några större förändringar. Det var vågat OCH Det skulle jag aldrig har gjort...OCH kommer aldrig att göra om. T.o.m frissan blev chockad jag vet inte hur många timmar jag satt där i "torken". Ni har aldrig sett något så färggrant (!) Men mamma (!) sa Eva-Katrine när hon kom in i en avstickare från shoppingturen...det var innan frissan färgade om det... Ska se om jag hittar något foto, kanske men det var som det blev efter omfärgning...


A: "Skall laga krispig äppelkaka igen, denna gång till maken och dem på hans arbetsplats imorgon som fredagsfika. Funderar på kvällsmat till fredagen men ingen inspiration har kommit :-) är fast i den så goda stockholmspizzan men nån variation måste vi ha så den får vänta och inte bli redan igen :-)"


Själva har vi en rätt uppbokad helg. Bjudna på kalas hos Anna-Karin på lördag (då får Lucky klara sig vi ska inte vara iväg så länge (han hatar bilresor). Däremot på söndag ska han följa med då ska vi till Kalles nya lägenhet i Helsingborg. Hjälpa honom med ett och annat...

__________


Rensat datorn nu på morgonen, nån enerverande Windows Installer med InstantShareDevices poppade upp och det berodde på HP, jag avinstallerade en HP-scanners programvara igår för att få lite mer bytes. Nu hoppas jag gamle Orvar (datorn) är med oss en tid till :-)

---

Men då kan jag berätta en lite barnepisod för er i andra hand. Maria berättade igår på kören att de hade varit med dagis i skogen och satt på en stock och åt päron när en grupp äldre men med stavar travade förbi. Då sa en av småkillarna; Där kom ett gäng pappor...en annan spann vidare...gamla pappor då... Efter en stund dök två eftersläntare upp... då var det en annan som sa Där kom två som inte orka hänga med...

Ja, barn är bara för härliga!
__________

Ett mail från Eva-Katrine idag som trivs kanon på praktikplats och med livet i allmänhet verkar det som: "Hur är det idag? Jag sitter på jobbet och har lite rast... jag börjar tycka att det är skitkul att jobba. Jag arbetar med ett eget projekt nu som har med hemsidan och fotografering på produkterna att göra....grymt kul. Jag får jättemycket beröm...jobbar med V:dn verkar tycka bra om mig... Ikväll ska jag och Erik laga mat tillsammans och mysa lite... Jag tänkte köpa träningskort och komma igång...har varit två onyttiga första veckor så. "

__________

Kyligt, mörkt och stjärnklart. Hemma igen från körgemenskap. Vi ska åka till Prag och sjunga till våren, det ni!

Såg du sa Mats när jag kom hem, jag har fällt det gamla fula plommonträdet på kökssidan...och i nästa andetag: men hur skulle du kunna det, det är ju borta!

En hel del besvärliga rötter kvar, men de ska bort. Tänker fortsätta med de som jag mäktar med imorgon efterniddag!
__________

Nej, dax att krypa till kojs Lucky säger till mig på skarpen att följa med honom nu! Han vill helst att vi ska vara på ett ställe så han slipper hålla reda på oss och Mats ligger redan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjunga i Prag? Nämen helt underbart fantastisk upplevelse!
Kram
Jeanette