Bloggintresserade

måndag 29 september 2008

Ny arbetsvecka

Oj, vad det kändes tidigt när klockan ringde. Idag var vi faktiskt t.o.m. lite avundsjuka på den lille hunden som fick ligga några timmar till...men bara lite!

Morgonprocedurerna klara. Bad, frukost osv. Klockan är kvart i sju men himlen börjar ljusna i Åhus när det är dags för Luckyturen. Morgonjoggen runt kvarteret fick igång blodomloppet och flåset åtminstone på mig. Har nu tuppringt, väckt och grattat namnsdagsgrisen Mikael. Skulle dra sig 10 minuter, sedan var det dags för honom att förbereda sig för en första arbetsdag på ICA lagret.
---
Hoppas att ni alla mår bra och att bacillerna lämnat er! Jag kan rekommendera en joggingtur på morgonen när ni har tillfrisknat man blir piggare...kanske kryare också. Det tar inte mer än 10 minuter och nu 5 minuter över 7 har det ljusnat helt.

Ann i Värnamo: "God morgon, näe, bara morgon! Här är om inte allt, åtminstone det mesta, inställt. Den blommade ut igår, bacillen alltså.... vaknade ju och var täppt i ena näsborren, lite seg som veckorna senast varit och vi åkte till Göteborg. Blev mer och mer täppt och nysig och till sist inse faktum att nu var jag sjuk.
---
Lite vimlig, glömde en del saker, inte att se till pappas grav, men t ex bilagan..... Vi fick med oss ett par sagopalmer till från Hornbach, broschyrer på garderobssystem från Ikea. Hemma på eftermiddagen, packa upp och tillbringa mesta av kvällen i soffan med Lambi snytpapper framför TV:n innan nattadax.

---

Vakna inatt efter 02 och mådde urk, helt yr, genomsvett och vinglade ner och intog tablett och såg nåra timmars nattTV, mest deckare på TV6. Var halvvaken när maken tittade till mig när han gick upp för dagen, vaknade på riktigt kl 7.48 i andnöd, akut snytning och kippa efter luft. Fått i mig lite kaffe, klarnat lite och ringt till chefen, jag har minsann inte varit sjuk på minst 2 kanske 3 år har jag kommit fram till, hade influensan två ggr nästan direkt på varann då, men det var på förra jobbet. Ja jösses. Nu får jag bara se till att härda ut detta. Jag lider när jag är förkyld, för jag blir alltid så täppt och jag har så svårt få luft, kan t ex inte sova och andas med öppen mun.... sen har jag länge lidit av efterdyningen, hostan som envetet sitter kvar länge och hård.
---
Jag hoppas nu att mitt rökstopp ger mig valuta och decimerar eller åtminstone minimerar hostan. Vad handlade bilagan mest om denna helg? attjoo!"

Vad gäller rökningen lite valuta får man ju ha för pengarna!!!...finns det egentligen några nackdelar med att ha slutat?

Ann: "Jo, med valuta för rökstopp menade jag att det vore fint om jag slapp hosta eller bara fick liten hosta denna gång, som bonus då luftvägarna inte får mer rök i sig... :-)"

Svaret på fråga 2 angående bilagan 162 sidor numrets tema "Hitta ditt Drömhus"...och det verkar ni ju redan ha gjort! Själv somnade jag igår när jag lagt mig för att blada igenom den gör ett nytt försök strax! Så ja nu har jag läst den kanske ett nummer som jag kunde ha missat, men en del recept bla på potatis.

Ann: "Tack för trösten, att helgens bilaga kan man missa :-D Fick tidning av maken igår em det var 'Skapa stilen- ny tidning från Sköna Hem'. Den hade en del qul, men själv hade hade jag inte köpt den, det står 59 kr som pris förstår'ru :-)"

Han såg att det just detta du behövde så du kunde tillfälligt drömma dig bort ifrån förkylningen! Han verkar vara värd sin vikt i guld!

Skulle vilja kommentera förra veckans Babuschkor som finns för 1795 kronor på Spiti.


Bild sidan 20 i LEVA & BO nummer 38.

---



Så här ser vår Babuschka ut den fick Mats för några år sedan av sin kompis Anders när han varit några månader och arbetat i Ryssland. Jag tycker att den är så vacker handgjord och målad med bladguld.





Ann; "Så fina era ryssdockor är! Dom har ni till påseende tydligt uppställda nånstans hoppas jag :-)".


Jodå det har vi visserligen inte här på bordet och inte heller en och en utan i största gummans mage , men mest för att Olivia inte ska få för sig att leka och slarva bort de minsta.

---
Ann: "Ute? En underbar solig dag med stillhet.... träden glöder... Det fina solvädret igår byttes till omväxlande på eftermiddagen och några regnskurar när solen doldes".

Eva-Katrine från Stockholm: "Höst och ingen sol här".

I Åhus vid middagstid skiner solen. Visserligen en del moln så jag vet inte om det kanske har varit lite till och ifrån i förmiddag.

I Kristianstad har det varit fint väder...men blåsigt. Vi har studiedagar måndag-tisdag så det innebär arbetsdagar/fortbildning för personalen och ledigt för eleverna. Idag har jag tagit foto på elevernas läshörna. Jag tycker den ser så inbjudande ut och lampan är bara så häftig! Den skärmen är utsmyckad men någon form av luffarslöjd bara se...


På morgonen pratade jag en stund med Anna som är skolans bibliotekarie. Lite kul för våra 9 första år i skolan gick vi i samma klass i Hässleholm och nu arbetar vi på samma skola! Världen är liten...dessutom träffar jag ibland en av våra klasskamrater som jag umgicks med redan då. Hon heter Ann-Kristin och bor nu halva året i Montana och andra halvan på Hawaii. Ann-Kristin umgicks med Caroline på gymnasiet en tjej som idag bor i Åhus och dessutom har jobbat tillsammans med Anna på hennes förra arbetsplats...
___________
Litet glapp innan bussen skulle gå till Åhus så jag for upp på Domus och köpte biljetter till Julkoncert med Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp den 14/12 kl.16. Oh vilken njutning det ska bli! Tänkte på er töser men vill ni så får ni säga till så fixar jag biljetterna!
___________

SMS från mor: "Nu har jag varit hos optikern och hon kunde räta till mina deformerade glasögon Ett stort äpple träffade häromdagen så jag har bara använt solbrillorna. Glad igen nu.

Nä vilken maximal otur!... och samtidigt tur att de gick att fixa till. Sura pengar bara!

___________
Gick en rejäl runda med Lucky efter lunch i strålande sol. Idag tog han en längre och delvis annorlunda runda än vanligt, baklänges vilket innebar att på sluttampen gick vi den där mysiga smala stigen mellan två nätstaket som avgränsning till tomter på båda sidor om stigen.
___________
Dammsugat av nästan hela huset, men så började det ringa (tur jag fick anledning att komma av mig). Kalle hade slutat jobbe hade nog haft det bra men nu rätt trist. Imorgon kväll skulle han åka med Per-Olof till Malmö för att se HIF möta Malmö.

Anna-Karin ringde också och hade hon inte presenterat sig tror jag inte att jag skulle ha känt igen rösten. Vrålförkyld men hade jobbat på förmiddagen för att hålla i utbildning för ett nytt gäng men nu var hon hemma och skulle ta ett varmbad när vi hade pratat färdigt.
__________
Så nu mina barn har Kalle lagt in MSN till mig och hjälpt mig lägga upp era adresser per telefon. Så nu kan ni prata med mig när och om ni vill när jag är online. Nu ska jag gå offline och lura!!!

__________

Krya på er alla ni som är krassliga och ni andra var rädda om er så att ni inte blir det!

Godnatt!

Inga kommentarer: