Bloggintresserade

onsdag 29 juli 2009

Onsdag

... tidig morgon och sol från en klarblå himmel. Absolut tyst och ingen vaken mer än jag. Kan undras om det inte är Olof idag och det är det allt... GRATTIS! Läge för bakelse idag? ... somnade om lite mer än en timme och vaknade igen till samma slags väder...

Ann: "Vaknade upp till efterdyningarna av slaget vid Lützen tror jag, dimma från topp till tå på träden och solen börjar stiga, och synfältet vidgas :-)"

Så härligt att ha varit där och sett med egna ögon, att se familjträden och veta vart blickarna ska dras för att knappt skönja sjön ...
__________


"... Igår kväll liten fest, av direktimporten från Åhus fick vi rödavinbärssoppa och mackor till liten kvällsmat! Mmmmm, så gottigt! Smaskade på likaledes direktimporterade bigaråer och har påsar i frysen att förlänga glädjen med :-)"

Kanon, har du förresten fått någon leverans av bilder via trådar idag? Provar ikväll igen när Mats är och spelar tennis... här ser ut som paus :-)



KLART! med bilderna. Nu får vi hoppas att det funkar!

Ann: "Fick tre + fyra+tre + tre + två bilder i fem mail!"

Ja, jag provade den varianten att skicka pö om pö och kasta i min egen box efterhand.
__________
 
Ann: "... Idag? Data, betala räkningar o dylikt, maken in till stan och hämta nya trädgårdsmöbler vi köpte igår, senare idag skall jag grilla två sommarskinkor, göra stor sats vardagssallad och baka två leksandskakor till morgondagen, vi har ju bjudning för de närmaste i skolhuset på kvällen efter begravningen, vi var drygt tjugo sist och blir nog lika många denna gång...

... Tvätt, disk och grillat snart fyra kilo sommarskinka i ugn, som skall skivas. Duschad och skall ut och klippa gräs, sen till stan efter svarta strumpbyxor och sen sallad och kakbak och skivning till kvällen".
__________

I stora stan Kristianstad en vända dels med Eva-Katrines nya mobil som redan behövde på reparation och dels ett annat ärende ... ;-) på tillbakavägen till bilen blev det ett besök in på Aima som också hade rea. Där "hittade" Eva-Katrine ett par hängslebyxor...








... och jag en klänning för ovanligheters skull(50% blev knappt 300). Användbar året runt för på vintern kan jag tänka mig den som en västklänning...







---
Två par svarta leggings på Hennes att ha när skolan startar. Ett par tenniströjor till Mats på Stadium för tillsammans 149 kronor. Totalt 1 ½ timme på stan, men det räcker. Vi har det skönt här i Åhus.
__________



Mats håller på att rensa dammen.
Själv upplever jag att det är en något seg dag med tvätt etc. men de här dagarna behövs också... de är ju del av livet...

Tudor-Sandahl skriver att det kan räcka med det lilla för att få igång en rörelse...också om att vänta förgäves på något annat... jämfört med hur bara en vanlig dag är en skatt... exempelvis i krigstider eller när man blir allvarligt sjuk.

__________

Själv har jag tagit en promenad med Charlie ner och utmed havet medan Mats och Kalle var nere med Staffan på tennisbanan. Bestämt med Maria att vi ska hämta upp dem på förmiddagen imorgon och vandra Glimmebodarundan. Vi kan ju hoppas att det blir bättre väder än förutspått.

Ikväll när jag skickade bilderna till dig Ann så skymtade jag några "gamla" vänner Lars och Irene genom buskarna ute på vår väg. De hade varit nere och festat på en glass. Så längesedan vi träffade dem... det är ju bara inte klokt! Undrar varför det blir så ibland. Det roliga är att jag fällde kommentaren "Det var inte igår"... och så var det verkligen så att de alltid brukar vara på Allsången och det var ju igår... jag tittade efter dem men de hade missat det! Tillfälligheter? Nä det tror inte jag. Det var nog allt meningen så nu får vi minsann träffas mera endera dagen.
 

Inga kommentarer: