Bloggintresserade

torsdag 2 juli 2009

Växthustorsdag

Godmorgon mina vänner... sovmorgon var det idag ja. Men nu så är jag redo... ja faktiskt har jag nog varit scout även efter den där tiden som Blåvinge i lågstadieåldern.

"En blåvinge (eller Brownie) är en medlem av flickscoutrörelsen. Termen blåvinge användes endast i Sverige, och enbart under tiden då scoutrörelsen var uppdelat i pojk- och flicksektioner".

På följande sida kan man läsa mera:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%A5vinge_(scouting)

Det är inte lätt att säga "stopp och nej", att vara schysst och lyssna på sig själv tänker jag. Men med åren har jag blivit mer och mer tvingad till det efter stroken. Så allt har ju två sidor kanske även denna...
__________

Nu har Eva-Katrine cyklat till jobbet men slutar redan ett par timmar efter lunch,
__________

Ann (8.38): "Jadu, vakna klockan fyra av en mygga som surra, hört den ett par gånger tidigare inatt och igår... fick den till slut. Kom på att det kanske var en hanmygga för jag har för mig att det bara är honmyggan som sticks, för vare sig jag eller maken har myggbett :-) "

:-D Vad säger du är det verkligen så? Har i år fått ett par myggbett men de verkar annars inte gilla mig... och min blodgrupp har jag hört. Det ena bettet sitter på näsan! Det du!

Läs mer om mygg på:
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=71-AV_ID=928381,00.html?
__________

"... Så varmt och kunde inte somna om så jag gick upp med maken efter fem. Alla fönster på vid gavel och man huttrar i skuggan av 15C, härligt :-) Det var mystiskt vackert imorse med dimslöjor över tjärnen och sjön må du tro. Nu har de där fuktiga sommarmorgorna kommit verkar det som".

Åh, jag önskar att jag hade suttit brevé dig då... låter så sagolikt vackert!
Konstigt för det där som du beskriver tänkte jag på just igårkväll, men slog då bort det med att det är för tidigt, det går väl inte! Inte förrän i augusti?
__________

Åh, va söt du var i snickarbyxorna!! Du var nästan lika söt i batikklänningen :-D "

Det roliga är att jag verkar trivas i dem för de åker på mest varje dag. Börjar nog mer och mer känna mig hemtam/händig i dem. Om vi nu ser till byxorna så är de lösa och lediga gillar inget längre det som sitter åt ;-) och det är det ju en hel del som gör. Även klänningen, men det är ju ändå av ett material som töjer sig så det går ju. Men din klänning var ju något alldeles extra!!! Skulle tro att du gjorde succé i stan! Och... håret blev till belåtenhet? Svårt att se på bilden ;-D
__________

Åskan mullrade i stan igår när jag kom ut från matbutik, på andra sidan av den större sjön vi bodde vid innan låg ovädret, man såg de svarta sjoken och hällregn, hit hördes och sågs åskan framåt eftermiddagskväll men... tre droppar regn och vips blev det klart väder igen... Så vi hade het sol mest hela dagen egentligen. Vi var istan hos postombud och hämtade företagets bokföringsprogram jag beställde i måndags, ligger här bredvid och jag skall installera det och nu börjar tredje epoken i företagets historia.

Blå himmel och solsken har vi nu hunnit få."

Absolut så, även här!
__________

Just nu pausar jag...
klar med tvätt av ännu en garagsida (framsidan kvar samt takutsprånget som jag har börjat med, men allt blod rinner ner i armen så den blir helt bedövad efter en stund. Har precis varit hemma med en grannes hund på vift, så jag kom så att säga naturligt av mig :-)

Mats har kört iväg på ett par ärenden bla fixa en bräda som måste bytas till takutsprånget och så för att fixa kompletterande uppgifter till arbetsförmedlingen. Tänk vad papper, ork, tid och pengar det hade sparat om man redan från början var riktigt tydlig med vilka uppgifter som behövs. Skulle vilja säga att det fungerar som försäkringskassan. Men det är min åsikt och skulle tro väldigt många andra i liknande sits.

... Kanske satsar han på att låna hem ditt släp nu Nisse. Förresten sitter ni nog på planet till Azorerna i denna stund. Ser med spänning fram emot kommande reseskildringar.
__________



Vad kan vara roligare än att under en paus tömma brevlådan och mitt bland alla räkningar finna ett vackert vykort från Kreta, Eva-Katrine och Erik?

"Sitter på hotellet nu, idag solade vi mellan 10.30-16.00 i 39 graders värme. Så varmt! Sitter nu och funderar vad jag ska ha på mig. Buffén suger så vi ska ut och äta ikväll :-) Imorgon blir det nog stranden igen"

__________

Så nu har Mats och jag varit i stan en runda termometern i bilden visade på att det var drygt 30 grader ute. Vad ska man utomlands att göra då?

Ann (15.18): "Senare-Kvavt vare här! Ytterligare en solig dag och 30C. En é rätt slak :-)

Setat (som en väninna från 08-land sa) med programmet, telefon, email, Skatteverket och revisorn i timmar idag. Nyss hemkommen från stan efter en tur till Netto, var så nyfiken på dansk Koldskål och ville ha Zoegas på torsdagsrabatt, men ingen Koldskål så långt ögat nådde. Tröttsam butikskedja, alltid samma sak antingen slut eller inte ens levererats. Well, nog om det".




Rätt varmt i drivhusen idag. Inte utan att vi kände för att ta ett dopp i spat









Efteråt kunde man ju ha lagt sig, kanske här, och tagit en lur.






Den här lampan gillade jag


Och vilka snygga vattenspel det finns

Ann: "Fina saker ni sett på plantskolan ni vart på :-) Glöm inte titta riktigt noga i er egen trädgård när ni kommit hem, den går inte av för hackor den :-) ...
__________

Ann i Värnamo (15.54): Jippie! Det regnar!!!"
__________

Men inte här, fuktigt i luften redan vid 19 tiden och faktum är att man fryser lite. Ikväll igen... ja det är upp och ner i år sa en av deltagarna på hundkursen. Det ska ju faktiskt inte vara så här på kvällarna inte redan i juli.

Sista kvällen med gänget på kursen har gått av stapeln. Ikväll vart Charlie då riktigt "på hugget" ... tänk på att han bara är lillemannen i gänget sa Tina (ja, nu har han lyckats charma även henne)... och matte och husse kunde inte undvika att jäsa av stolthet... han är vår! Gla´ blir man!

Sen är det ju faktiskt "bara" vardagslydnad och så där lagoma grejor. Vi är ju inte ute efter att ha absolut pli på våra djur. De liksom vi ska njuta av att leva.
__________

 

Inga kommentarer: