Bloggintresserade

torsdag 23 juli 2009

Torsdag




Ann: "Igår kväll kom en 15 mm hällregn vid läggdags. Idag så kvavt och himla fuktigt ute, dock utan värmen. Vi har gosat och frukosterat Emil och släppt ut han för dagen. Fixar lite, skall till min pappa och plantera idag.
 
Ha bra dag på din hemmabyggplats :-)"

I: Vaknat till en grå morgon vid 7. Frukosten på plats, ungdomarna sover och vi är på väg till Timber trading. Vi hörs...


På vägen dit passerade vi ett gäss- och fiskmåssammanträde mitt ute på en åker ute på vishan: Kanske konfererade de om vädret fiskmåsar på torra land brukar ju betyda regn.



Oj vilket regn som kom innan vi hunnit få upp brädorna på släpet.
Vi hjälptes åt att lasta sedan...



Himlen öppnade sig, något foto sitter i mobilen som nu ligger på laddning få se hur det blev... om något kanske hamnar här... här sitter jag i bilen medan Mats surrar lasten för att vi ska kunna bege oss hemåt. Tyckte det var onödigt att båda skulle bli dyngsura när jag ändå inte var till mycket hjälp...



På vägen hem passerade vi ett par som var ute på cykelsemester med rätt mycket packning på pakethållaren. Kan det vara något i detta omväxlande väder. Tänka att inte ha någonstans att skula. Någon som har erfarenhet av cykelsemester? Kul?

(kl. 12) Tillbaka hemma i Paradiset. Har lastat av släpet, fikat med nytt franskbröd från Statoil, Mats har åter begett sig av till Tollarp för att lämna tillbaka lånesläpet. Halva dagen har gått kanske händer något på byggarbetsplatsen idag, men vi får se. Vi har ju semester :-) ... eventuellt kollar vi på Repslageriet i eftermiddag (om vi hinner). Det är ju visning på torsdagar...

...blev inget med det denna torsdag... mera däck istället... blev vispestucken i förrgår på vaden i samband med att Charles klor skulle klippas. Trodde kanske att gadden inte satt kvar, men svullnaden har bara blivit värre. Vilka räliga djur! Ingen bedskap hemma får fixa något på apoteket innan det stänger... jaha då får vi se hur "After bite" verkar...



Som ni ser på trallorna har det regnat här för ovanligheter skull. Det blev inget repslageri utan mera åt trähållet. Kanske kan man få ett snickarutlåtande till... hur får vi reset att se proportionerligt ut utan några stora apparater? Detta var den variant som vi tipsades om häromdagen, tycker nog att det blev väl högt, eller?

Vi ska ju klä in baksidorna med tryckt trä (samt infällda stallfönster) dessutom till hälften mitt emot garaget från planket...


(brädorna kan sättas på valfritt håll stående eller liggande)

... vinrankan ska planteras i rabatten utanför och få klänga in under plasttaket vattnet rinna ner på garagetaket sen vidare... respektive hängränna och sen ner i rabatten.

I min hängstol som jag fick av Eva-Katrine förra gången jag fyllde, ska jag gunga i i ribban i framkanten ...

M: "Skall det vara tak över hela däcket eller bara som bilden visar?

Taket är tänkt endast i hörnan... den blivande sitthörnan. 
Jag hade sågat upp garagets taksarg där takstolarna hamnar och skruvat ihop med garagets och släppt det nya taket över garagets befintliga plåtkant.
 
Svårt att svara på på distans.
 
Skicka gärna mer bilder och tanken om hur :-)
 
Ang bilden; är det en tänkt takstolslutning så är det nog för lite lutning, den bör stå på kant också :-) men jag vet inte hur jag skall se bilden".

Svårt oxå att förklara, får be att återkomma :-) särskilt när man inte har någon större erfarenhet :-S

Inga kommentarer: