Bloggintresserade

tisdag 7 oktober 2008

En klar dag och glömda ögon

...hur går det ihop...?...vilket får mig att undra varför behöver jag dom? Glasögonen alltså!

__________

Ann: "Så vacker morgon...mmmm hämtade kameran, batterina slut, leta upp batteriladdaren och ta några foton när solen klättrar över en liten höjd här och dimmorna låg över marken och lilla sjön... klarblå himmel nu :-)"

Mor: "... Från tjocka och frost till ytterligare en strålande dag! Vi sliter i trädgården. Men det är ju en frivillig sysselsättning".

Som ni ser har jag själv inte hunnit skriva något i bloggen förrän vid middagstid i Kristianstad i väntan på bussen. Sol, blå himmel med vita molntussar.

__________

Så du tar flyget hem imorgon Eva-Katrine...ingen gladare än jag, pappa möjligen lika och djuren är det svårt att förklara för.

__________

Handikappad idag hade glömt glasögonen hemma, men på någotvis har det gått, på datorn går det att påverka storkek på text. Värre med mobilen på bussen när du Ann skrev och undrade varför bloggen hade uteblivit... om du borde vara orolig. Ledsen om jag stört dina rutiner idag...med tanke på gårdagens kommentar. Så är inte fallet, du behöver inte vara orolig alltså. Här är jag men högst tillfälligt.

---

Strålande solsken i Åhus. Nu har strumpbyxorna åkt av och benen bara... skönt. Tycker redan att de skiner vita. Men skit samma nu ska vovven få sin tur och han bryr sig inte, sen fri! Inte för att jag upplever det som ett tvång, OH NEJ! Jag är så glad att jag har honom att gå ut med...jag gör som du sa ger honom en extra hård klem Ann!Ja så att luften nästan går ur honom :-), precis så tänkte jag igår när jag kramade honom och han älskar när massagen blir så där hård så att de gamla lederna får upp cirkulationen. Går själv i tankar att det hade varit jätteskönt med den där akupressurbehandlingen igen. Kände mig ju som ung på nytt förra gången ja, i flera månader...synd att det kostar så mycket...men kostar det så smakar det.

---

Du undrar hur min dag ser ut? Inte så genomtänkt än faktiskt. Men Mats och jag diskuterade i bilen imorse att det behövs något upplyftande nu när det bara går emot den tunga årstiden och planerade löst en "festkväll" kanske på tumanhand eller om kanske Kalle tar en svingsa hem. Han går dagtid idag och går på kl.14 imorgon så det blev ju lite space...

Till havet ska vi så klart direkt när Mats kommer hem med den lille killen.

__________

Ann: "Har du strosat på stan sista tiden, hittat en duffel eller nåt annat kanske?"

Dufflarna har fått vara kan inte hjälpa men det har satt sig med den obetänksamma expediten. Det blev den där yllekappan. Räcker nog inte om det blir riktigt kallt. Men jag kan ju invänta rea, jag sitter ju inte i sjön som man säger. Har en fårskinnsjacka som jag egentligen inte vill ha på jobb.

Ann: "Duffelns vara, jag har kanske varit enleverad eller nåt för jag hänger inte med när du skrev "Det blev den där yllekappan".... nu blev jag nyffe :-) berätta mer, kanske har bloggens fotofunktion vaknat och du kan visa lite.
 
Själv har jag en ny yllekappa (modell fintunn typ) i mörkt grå med kavajslag, måste bara lägga upp ärmarna, jag har inte så långa orangutangarmar som merparten av konfektion har.... men du, jag hittade en rutig duffeljacka på rea för 200 pix jag slog till på också :-) och jag är benägen att hålla med, till riktig kyla förslår de inte långt, men det finns tjockare jackor och kappor i garderob till de få tillfällena :-)"

Snyggt ni andra får vara nyfikna kan inte visa!

---
 
...Var inne en svingsa på Hemtex 40 % rea och handlade lite till köksbordet ett par underlägg vi är ju inte så många hemma nu ett par gulliga glaslyktor glas kulor allt i höstfärger så klart...och så ett dito förkläde att inviga till kvällen. Har plockat in en riktig hösbukett och tagit foto, men funktionen fungerar inte på bloggen kommer kanske...

"Njuter av att vinterbona er fina trädgård pö om pö kanske?"
Få se vad som händer därute under morgondagen...har inga egentligt genomtänkta planer.
---

Kan ju avslöja att jag när ögonen gick i kors dök i sängen för en eftermiddigslur. Somnade och sov...3 timmar. Mats sa att jag var livlös när han kom hem.
---
Så nu är festen av stapeln. Festligt värre. Kom upp till pyntat och väldoftande kök!!! Vilken förmån!

---

Efter festen långpromenad med Lucky. Så fantastiskt skön kväll. Inte alltför kall och ska jag erkänna det så är jag lite av en "fönstertittare", kan inte låta bli att kika in i upplysta hem och för ett ögonblick fundera över livet därinne.

Ann:"Ha ha ha! Vi har då ännu en sak gemensam, fönstertittandet :-) min åkomma är som mest aktiv kring första advent och över jultiden, så mysigt att titta på mer eller mindre pyntade, lysande fönster i vintermörkret, få en känsla av nästan Disneytecknad atmosfär med sprakande brasa, glad familj och husdjur innanför fönsterna :-) Resten av året är jag mer symptomfri :-) men aldrig helt botad :-)".

Skönt att veta att det är mer än jag då... Mats brukade säga hallå när det blev för intensivt stirrande men jag tror faktiskt att jag har smittat honom lite...

Förresten avslöjade även mor hur svårt hon tyckte det var att låta bli att kika in till folk, så vi kan kanske konstatera att det är helt naturligt?
För en mor har väl sällan fel...eller?

---
Värre kom vi överrens om är det när man får höra saker som man inte vill höra ex. på bussen när grannen pratar i telefon eller ännu värre om man råkar höra något om någon som man faktiskt känner. Konstaterar att det är rätt fegt att inte säga till då, för kanske blir det en markering som behövs för tanklösheten...och det händer säkert att man själv gör liknande tavlor.

__________

Kalle dök aldrig upp men skulle till brorsan och hans lilla Milla ikväll. Så glad att de har varandra.

Inga kommentarer: