Bloggintresserade

lördag 11 oktober 2008

Mycket gräva sedan lögaredagen personifierad

Godmorgon mina vänner!

Börjar blogga sent idag. Har precis varit med i en tävling som Kalle tipsade mig om igår. Han gillar en hel del av mina bilder och hade nu hittat en tävling bl.a. i vårt Blad där man efterlyste bilder till www.expeditionsverige.se för sveriges finaste almanacka och där första pris är en Kamera från Nikon... och han känner ju till att fotografera lär bli mitt nya intresse. Ja nu är mitt bidrag på plats, där finns massor av ljuvliga bilder så jag förväntar mig knappast att få några röster på just min bild. Valet stannade på den där när döda grenar sticker upp ur ån bland mina favoriter. Kände ni till att om man klickar på bilderna så öppnas nytt fönster där man sedan kan se bilderna i större format och om man så önskar läma en och annan kommentar på enskilda bilder. Kanske lägger jag upp någon till i tävlingen men kommer då att välja med omsorg.

Frukosten avklarad men i stort sett "that´s it". Inga planer för dagen ännu... inte förutan havsturen vill säga...

Ann: "Idag blir det vanlig köks- och tvättjänst utöver tårta, cupcakes och dukning
till eftermiddagen".

Tassade upp i morse bärandes bricka med kaffe, varm bulle och ett tänt
fiberoptikljus och grattade maken :-)"

Oh, jag riktigt känner hur mysigt det är! Hälsa honom och Gratta och se nu till att ha en riktigt fortsatt mysig dag.

Förresten ett stort Grattis till dig Ann som nu har hållit upp i 3 månader. Strongt!
---

Ann: "Här har vi gråväder men milt".

I Åhus blå himmel och... antydan till sol.

Gräva, gräva i kvadrat. Ja idag så har Mats och jag varit duktiga. Klara nej! Men fortsätter under morgondagen. Ni fattar inte vilka rötter som underminerar jorden!
Mats liknade en jordgubbe och jag en jordgumma innan vi tog ett bad och tvättade håret...bjöds laxkotlett, kokt potatis, smarrig grönsallad och Rydbergs Garlic kall sås, spelade Yatsy med dottern tittade på skridskor i sovrummet (fotboll på tv) och somnade sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna att det går bra för ditt/dina fotobidrag!
Att fotografera är en underbar hobby.
Blir nog så att man får köpa nya stickor och då dyker de andra fram!

Trevlig helg önskar jag dig med:-)
Kram Jeanette