Bloggintresserade

måndag 27 oktober 2008

Monday Monday

med Neil Diamond från 1966 på adress:

http://www.youtube.com/watch?v=2Zn-VReF0RU
Kopiera och lägg in i din Webbläsare om du känner för det!

Så var det morgon igen. Vi har tagit morgonbadet, ätit frukost och läst Bladet här i Paradiset.Klockan är strax före halv 7, det har gjort på sig med vintertiden. Skönt så här på morgonen. Sneglar man uppåt så ser man att himlen ovanför och bakom de höga granarna faktiskt redan är rätt ljus...8.49 solens strålar bryter igenom.

Ann: "Idag har jag en hel del blå himmel med vågiga vita band på himlen, månne vi få lite solljus tro?"

Fastnade i en insändare som upprörde mig till max idag. Ja det får t.o.m en egen rubrik härovan känner jag!

__________

Ann: "Godmorgon BloggQueen...Här kommer dagssländan :-) som vaknat nu till ny vintertidsljus morgon. Vi får se om jag under dagen finner nåt framför mobilkameralinsen värt att föreviga och lägga på mobilbloggen, kanske, kanske inte
:-)...

Roligt igår var att jag i min telefon surfade fram DIN blogg och läste att du funnit min :-) Kommentarer ja... ingen aning, hur gör man sånt :-)"

Jeanette skulle du vilja göra en insats och förklara för Ann? Du är ju en mästare på att förklara. Kanske en räknare också för jag har glömt! För er som inte har sett den så har Ann startat sin mobila blogg med ögonblicksbilder adressen till vänster.

Ser nu att du är en tjej som minsann inte har tummen mitt i näven kommentarer och räknare redan på plats!

Ann: "Idag skall jag leta taxa, vad surf och sända till blogg kostar mig alltså med mobilen :-D"

Är det dyrt Ann, jag har när jag sitter och leker med min telefon på bussen sett att jag också har möjlighet till denna funktion. Visst låter det kul, tycker inte du det också Maria? Vem vet rätt som det är så har du kanske också startat en??? Kanske Lotta också?


Ann: "Har ju ingen aning vilken operatör du har... vi har Telia, på allt, även min
mobil som är Telia Refill alltså kontantkort och jag har kollat *120# flera gånger dessa dagar :-). Om jag fattade allt rätt kostar surfen på den telefonen max 9kr/dygn*, det finns två prisavtal till att välja på och jag lutar åt SurfPort med 99 kr/mån fast pris, skall konferera med maken när mina kvällspass är slut denna veckan.

*gäller vanlig surf d v s helt vanliga webbsidor ingår i maxtaxan med deras inställningar gäller EJ betaltjänster och All annan trafik än den som du genererar via mobilens inbyggda webbläsare räknas till övrig datatrafik. Exempel på sådan trafik: Om du som kund kopplar upp dig med mobilen som modem till din dator. Andra program (applikationer) i mobilen än den inbyggda webbläsaren. E-post via mobilens inbyggda klient. Streamade inslag på andra sidor än Surfport, t.ex. Youtube och Svt.

__________

Skönt med mail från dig Ann där jag kunde lugna ner mina nerver. Försöker verkligen se det ur katthatarens synvinkel...måste kännas svårt att hata så!

Några kommentarer redan men väntar på fler reaktioner...

__________

Ann: "Virkade färdigt en sjal till min mamma i skiftande svart-grått-vitt jag hoppas skall matcha hennes nya kanonfina kappa i svart med tweed-detaljer igår. Träffade svägerska o svåger, och andra svågern kom och fika med bror sin. Mamma var härinom i lördags förresten. Så mest lugn och ledig helg har vi haft...

Se nu till att ha en alldeles EXTRA go egen dag idag, skäm bort j-ar anamat i dig så att du härdar de två kommande dagarna, go girl!

__________

Jeanette:"Tack för recepten, Ingela! Kan vara bra att skriva ut och lägga bland recepten så man kan prova när man känner att man vill:-)"

Ja det är bra att kunna botanisera bland vänners bästa recept. Skicka gärna era bästa bidrag så har vi mer att välja ibland. Fortfarande ett och annat kvar på huvudbloggen men det kommer salta men säkert på plats i min receptlåda


__________

Vilka underbara bilder du tar Johnny!!! Ser nog att du har lagt upp nya. För er som inte besökt hans sida på ett tag gör gärna det till vänster bland mina favoriter.

__________

Ikväll har vi festat på pizza, Kalle är hemma vrålförkyld och det var på hans önskelista. Eva-Katrine ringde hem och berättade att hon och Stina var och handlade köpte julskinka...redan!

3 kommentarer:

Jeanette... sa...

Haha:) Gamla brottsplatsen. Jag såg Ann's moderna sätt att blogga och vet att jag i min mobil sett något med blog:-) Då provade jag och plötsligt hittade den min gamla blog som jag råkade vara inloggad på vid tillfället, så jag mobilbloggade de tre sista inläggen på gamla bloggen:-)
Då kan man ju ha bägge bloggarna, för den ihop med hemsidan går ju inte att blogga till från mobilen för den har inte det lilla 'B' i orange ruta som den andra bloggen har.
Så det var nyfikenhetstest, haha:-)
kramar
Jeanette

Anonym sa...

Fniss så roligt :-)

Någon bevandrad bloggare som vet vad det där med prenumeration innebär, kan man få sms eller mail om blogg uppdaterats med nytt inlägg?

Ann
*som har kafferast på jobbet just nu*

Jeanette... sa...

Ja, det ska gå att ställa in något så man får mail när en blogg är uppdatterad om den har det magiska orange 'B'.
Ja, Ingela, vad gäller kostnad med mobilsurf så är det olika med varje operatör. Jag har 3 och de har så man kan teckna för 3 kr per dag och då kan man ju surfa fritt för den summan. Annars springer kronorna iväg rätt fort.
För mig är det bra att ha i och med att jag har google kartor i min mobil så jag kan söka mig på rätt väg vid behov, är ju totalt utan lokalsinne:-)

Jag försökte skriva detta inlägg från mobilen 2 ggr men något gick snett och plötsligt hade jag ingen nätteckning. Provar väl att kommentera annan gång via
mobilen:-)

Kram
Jeanette