Bloggintresserade

söndag 19 oktober 2008

SUNday

Morgonpromenad med Lucky medan Mats är och handlar bullar till söndagsfrukost. Så nu har pågarna gett sig iväg mot andra kusten igen. Mats och jag har hjälpts åt att städa upp efter oss och nu väntar havet och stranden.

Vilket underbart väder under strandenturen!!! Solen gassade och alldeles vindstilla. En sådan där gång man undrar varför inte termosen med kaffe var med... På vägen hem en tur till sopstationen för att lämna vårt bidrag, samt i butiken för att handla så vi klarar oss i veckan. Grönsaksoppa sa Mats, det är jag sugen på idag. Där ser man, det har gjort nytta att jag har lagt fram det under någon veckas tid. Grönsakerna skalade och på spisen. Mats är ute och vad tror ni?...ja ja gräver då! Ja, jag ska ut nu också och hjälpa honom, men mina grävarkläder behövde in i värmen en stund först innan det är dags för mig att ut och bli varm i kläderna.

Tomt på stryktvätt. Röjt! För tillfället tomt på skräp! Skönt sätt att börja veckan på!

Ann: "Igår hade vi sol halva dagen, sen mulnade det på och sen kom regnet, så det blev både finhöst och fulhöst. Vi var på sjukbesök hos nyopererad kusin till maken också efter att vi handlat lite mat och maken fått inspektera nya CityGross,vi har hittat mer av s k Eko-sortiment så butiken steg lite i graderna :-)

...Idag; SOLSKEN och rätt bra vind. Maken kört lövsamlaren igen och jag småpillat, bl a dammat alla vägglisterna i nya rummet för med solsken såg jag... det är makens födelsedagspresent... nya SVARTA mysbyxor såna där sweatshirtmaterial och de luddade massor, har gått i tvättmaskin och TUMLATS och vi hoppas dammet avtar :-)

...Tror jag skall sikta in på en eftermaten promenad på makens ägor i skogen i eftermiddag, passa på medans vädret är behagligt :-) får se om vi får med oss mamma med :-) Jag skall definitivt ta min starkt gröna jacka, nu i älgjaktstider!"

Ja jägarna är ute som bäst och smyger i skogarna nu, och när man är ute på vägarna ser man bilar parkerade mitt ute på fält lite varstans. Själv brukar jag titta till och undra om de har rent mjöl i påsen innan det går upp ett ljus att det kanske finns en ljus och naturlig förklaring. Just igår var där just fullt med bilar och mitt ute på en åker stod ett fruntimmer och spanade bort i fjärran...vad gör hon där undrade jag (precis som om Mats skulle veta)...kvickt svarade han fågelskrämma kanske...

Så nu har jag gått in och lämnat Mats med kantläggande. Har satt på grönsakerna och rumsrerat i tvättstugan. Tror ni inte det blev ett par plagg till att stryka. Tur att inte strykbrädan åkte undan.

Mor: "Godeftermiddag! Härlig sol hos oss också idag! Tvätten torr och vikt. Jag har kommit på namnet på psykologen som vi pratade om Paul McKenna. Ha en vilsam kväll!"

Ann: "Kom ihåg något tvprogram en kvinna testade metoder att gå ner i vikt och hålla den, alla möjliga och omöjliga metoder och hon framhöll egentligen bara en-hypnos
:-)"

Googlade och fann följande att på kanal 4+ har visats en serie program där ett var Brittisk serie från 2006 där hypnotisören Paul McKenna försöker förändra människors attityd till mat och få dem att gå ner i vikt. Men utan att banta, enbart genom tankens kraft försöker han få överviktiga personer smala.

Själv har jag lagt ett foto på datans skrivbord på mig för 12 år sedan från Markusplatsen i Venedig...dessutom ... åtskilliga kilo smalare.

Inga kommentarer: