Bloggintresserade

fredag 9 oktober 2009

Absolut fredag

Ann : "Kolsvart än så länge ute, tvättmaskinen går. +4.1C ute och lufttrycket ökat så jag hoppas på lite sol idag med.
 
Igår härligt väder, hade flertal ärenden och passade på flanera på stan lite och även att proviantera och timmarna gick.
__________
 
... Gröngölingar är det nog gott om här, där vi bodde förut hade vi en som satt på stenmuren och guppade och lät, de låter som tokstollar ju :-) Här hör jag dem också titt som tätt, men har inte sett än. Vacker som bara den i solljuset, skimrar i regnbågens färger...."

Ur fåglarna i färg från 1952 av Sigfrid Durango

Håller med dig det är en otroligt vacker fågel och jag hejade verkligen till då den satt på marken i gräset lysande rött och grönt och bara en liten bit ifrån oss två. Men, men med fummel efter mobil och inställningar hann jag inte fånga den så att ni oxå fick se.

Då vi flyttade hit till Paradiset fanns här massor av hackspett, stor, liten, gröngöling... men med åren har vi fällt över 20 tallar på tomten och nu är de ett minne blott. Tyvärr! ... har aldrig tänkt på något annat läte än det där hamrandet och hackandet... som visst kunde få en heltokig ibland. Så det här guppandet var ju nykommet och lät häftigt!

Ann: "Han låter lite som om han skrattar, ibland tokigt, ibland riktigt hysteriskt :-) ibland bara som om han hakat upp sig och så, antar mer eller mindre uppjagad, uppmärksam :-)
 
http://wildlifegarden.se/fagelsidor/grongoling.html lyssna vid högtalarens ikon
 
http://www.nature-pictures.org/se/collection/94/1585/big/"

Åh, TACK vad kul och häftigt!!!
__________
 
"... Soppan ser god ut också! Skall skriva ut receptet till min samling :-) Igår mumsade vi på köttfärssoppan från häromveckan, den 'vanliga' alltså inte den med senapen.
 
Fredag på dig!...

... senare (10.02): Nu hänger två maskiner tvätt ute, klar med pappersarbete och tänkte titta in till dig innan jag börjar litet städ...
__________

... men, inget skrivet på bloggen, hur är det idag? Mår du väl? Blir lite orolig...
 
:-? "

I all hast jodå!... hinner inte nu... men bara jag kommer hem!
__________

Solen skiner, himlen blå jag har precis avverkat förmiddagen nu väntar evighetslång ledighet... med början ner på Domus för att se vad jag kan hitta för något lätt och gott till fredagsmålet. Mats fikade efter grillade revben... så vi får se. Det blev det... till ska vi ha potatisgratäng och en god sallad kanske ett glas rött.

Kom med ett bussen hem och in med matvarorna. En runda med Charlie och nu väntar sängen. Bloggen får vänta en stund till.

Så gott med revben det var då längesedan. Ja det var nu ett par timmar sedan och på kvällspromenaden uppåt statoil gick vi och diskuterade lite enkla och goda rätter kommande fredagar och kom då överens om att det fick bli en Stockholmspizza framöver

När jag nu kolla mobilen så hitta jag ditt SMS Ann



Ann: Om 10 minutti en Stockholmspizza

Känns återigen som tankeöverföring...

Jag fattar ingenting hur kunde Karolina åka?

Inga kommentarer: