Bloggintresserade

onsdag 28 oktober 2009

The soundtrack of our lives In your veins




Anna-Karin berättar: "Jag brukade ju åka till Markan i Hässleholm..."

(Hör till saken att jag ju har vuxit upp i Hlm och klart man spenderade mycket tid redan då på just Markan.)

"... Det var en magisk stämning. Alla satt på golvet i en ring... säkert 40 personer... Jag kände Fia, Per, Johan och Hagge eller om det var Krille... vi höll varandra i hand och in kom en stor man i Kafkan och började sjunga... Det kommer jag aldrig att glömma...

Jag jobbade ju på fiket och på kvällarna då jag hade stängt och städat brukade jag ladda spelaren och lägga mig och lyssna. Det som händer med mig är att alla sorger rinner ur mig och lugnet infinner sig av denna finstämda musik i moll. Det är så stämningsfullt..."

Och jag kan inte mer än instämma efter att ha tagit del av den.


TACK ANNA-KARIN FÖR ATT JAG FICK TA DEL AV DEN OCH DITT MINNE!

Inga kommentarer: