Bloggintresserade

onsdag 28 oktober 2009

Onsdag på oss

... En ljus morgon skymtar solen borta hos grannen, det verkar lovande! Mats och Eva-Katrine har precis gett sig av till brandkurs respektive provtagning på CSK inför veckans läkarbesök.
__________

Färsk rapport från nya kattägarna i Malmö. Kissarna leker, sover i sin nya kattsäng och kissar på låda. Antingen lugnet före stormen eller förblir det så här. Låter underbart!
__________

Med ett fruktansvärt segt internet krävs ett oerhört tålamod. Det gäller idag och igår. Om man kommer ut är något av ett lotteri...varje liten manöver tar ca 5 minuter och ofta har då länken brutits. Lyckades komma in till ditt mejl Ann men inte ladda upp bilden.

Sen ska det man har skrivit kollas igenom och publiceras. Fy vad irriterande inte bra för sinnesnärvaron så jag föredrar nog operation röjning just nu.

Nu är bilder och text påplats...
Ann: "Efter gryningen såg det ut så här med rimfrost glittrande i solsken på däcket och marken...."



... så underbart vackert!
 
Ann: "Härligt se solen igen, bokskogen igår var så glödande i olika brandgula varianter att jag var tvungen stanna och titta, och ta ett foto förståss".

Ett så vackert foto (!!!)... och du nu har jag tror jag lärt mig att ladda in även mms bilder på datorn, än så länge med hjälp av min gamle kabel. Hör att du också använder just brandgul (absolut mer beskrivande). Lite som norskan eller hur?... Jag brukar berätta om Klem inte många som förknippar det med kram men samtliga medger att det är lika med det! Kan du inte lära mig något mer? Annars riskerar jag kanske bli traggig :-D.

__________

Ann: "... Varit på stan med mamma och provianterade lite bland annat. Mamma håller på att läsa min pocket Hemlige Kocken och hade en och annan nyvunnen tanke kring varorna :-) Jag slog till på E-nr-fri wienerkorv som Ingmar Johanssons Chark lanserat nyligen :-))
__________
 
TV-mannen dök upp efter stängningsdags, och tog den med sig för ytterligare reparation av surrande ljudet. Att den inte hade bild, ingen signal denna gång berodde på han testat förra reparationen i butik inställd på helt annan sändare än vi mottar här :-?. Undras hur det skall gå för svärfars stora tv egentligen, men det blir nog bra, garanti till 8 nov och påtalat innan dess.
__________
 
Mer sol idag, -2.9C och maken kör långkalsong,...

... det blir det för mig och mamma kanske också idag. Jag har överraskning på gång. Tallplantorna kan bara sprayas med viltskydd vid torrt väder, bör även vara torrt flera timmar efter sprayningen för att det skall fästa på plantorna ordentligt. Blött var det i helgen, blöt anar vi helgen kan bli.... och maken jobbar heltid så mörkret kommer fort och omöjliggör att han hinner varför jag fick idén att själv spraya klart den lilla tredjedel vi har kvar, men...


... ute i öde skogsmark allena vågar jag inte riktigt vara trots mobiltelefon så jag frågade om  mamma ville gå med mig och det gör hon, så vi skall ut och skogsmulla idag omkring lunch! Tänk vad mamma skall sova gott inatt :-D"

Vilken härlig överraskning!!! Härligt för din mamma också att botanisera i skogen tillsammans med sin dotter... blir säkert en del förtroligt snack på köpet (munväder)och tänk bara på all frisk luft och motion... visst det prenierar allt som du säger till god nattsömn :)
 
Ann forts. :"... Ger oss lite pust i helgen, Alla Helgon då jag och maken brukar åka till de våra på kyrkogårdarna här och i Göteborg och det brukar ta hela dagen. Allra helst gott samvete om vädret blir torrt, att plantorna är klara :-) Det är ju en investering däruppe på hygget för omkring 37 000 kr exkl arbete vi vill skydda :-)"
 
Solsken på dig!"

Visserligen artade sig dagen till att vädermässigt bli rätt trist och grå... men med plats för ett par kostymfilmer Bla Stolthet och fördom, ett besök på ortens bibliotek, Konsumbutik så nu ligger det bl.a en Ingelsta Kalkon i boxen,

... vidare till solarie...



... ett besök på ICA Kvantum för att köpa leverbitar till lillpågen...



samt vars en ansiktsmask till E-K och ego...

... som vi klädde oss i då vi kom hem... och nu väntar ett bad :-)) och några partier Asken. Livvakterna på tv ikväll!

Inga kommentarer: