Bloggintresserade

fredag 9 oktober 2009

Ted Gärdestads "Come give me love" framförd av Helene Sjöholm

Kommentar gårdagen: "Har vi en bättre låtskrivare genom våra tider? Förstår inte hur man kan skriva så vackert. Synd att han inte ville leva, verkligen sorgligt. Ted Gärestad är bäst fortfarande :)

Älskar denna låten!"

Du känner säker till att bröderna Gärdestad samarbetade i låtskrivandet och att Ted var den som komponerade musiken och hans bror Kenneth den som skrev lyriken.

Förövrigt är adressen till officiell hemsida:
http://web.telia.com/~u24319854/

Kommentar härunder: "Kul att du la till min låt, hoppas att du förstod att den kom från mig :) haha! Ha en underbar fredag, nu ska trötta jag och jobba!"

TACK för att du beredde oss denna absoluta FREDAGSNJUTNING lilla loppan! Hoppas mannen har maten på bordet och dukat festfint tills du kommer hem. Kanske blommor på bordet... kanske ljus. Sen väntar väl IDOL som pricken över i.
__________

Ted Gärdestads "Come give me love" framförd av Helene Sjöholm



Jag vet en vän som bor i huset intill
Och hon har lovat mej allt va jag vill
mmmhm.. jag vet en vän, som är lika blåögd som jag
vi borde få det bra

när mina fingrar inte känner mer
när mina ögon inte längre ser
när livet vänder
ska jag ännu be (come give me love, come give me love)

kom ge mej världen
kom ge mej fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dej ner
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar

jag vet ett rum långt in dit vi brukar gå
om vi ska gömma oss, bara vi två
mmmhm… jag vet en vän, som är lika mörkrädd som jag
vi gjorde slut idag

när mina öron inte längre hör
när bladen faller och en stjärna dör
när livet vänder
ska jag ännu be (come give me love, come give me love)

kom ge mej solen
kom ge mej hav
kom ge mej jorden
vi lever av
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar
mmm…

kom ge mej sommar
kom ge mej liv
kom ge mej kärlek och livs motiv
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar
mmm…

kom ge mej sanning
kom ge mej tid
kom ge mej kunskap
kom ge mej frid
kom ge mej doften
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar
mmm…

(kom ge mej världen
kom ge mej fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dej ner
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar) (- i bakgrund samtidigt som man sjunger nedanstående fyra rader)

när mina öron inte längre hör
när bladen faller och en stjärna dör
när livet vänder
ska jag ännu be

kom ge mej världen
kom ge mej fred
kom sänk ditt huvud
och lägg dej ner
kom ge mej kroppen
kom ge mej allt som du har
och jag ska stanna kvar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du la till min låt, hoppas att du förstod att den kom från mig :) haha!

Ha en underbar fredag, nu ska trötta jag och jobba!

Puss på er! Kram Eva

Anonym sa...

tyvärr har mannen kompis här så jag fick ingen mat på bordet, men jag sitter taggad framför idol nu, har ju några som man verkligen gillar.

ska snart i chipsskålen nu, får bli det som middag, haha ibland kan man ju synda på stort. ''

Heja Darin, han är böst ;) haha!

Puss på er och njut av massagen imorgon era gottegrisar //Lilla loppan