Bloggintresserade

onsdag 28 oktober 2009

Moulin Rouge

Eva- Katrine: Tittade igår på kärleksfilmen Moulin Rouge. Ville bara dela med mig lite av den undebara musiken som är i filmen. Ett måste att se om ni inte sett den innan. Men om ni sett den så se den igen. Jag och mamma ska ta och titta på den imorgon igen. Gör det, ett måste!










DEN HÄR FILMEN ÄR EN AV DE FILMER SOM MAN GOTT KAN SE FLERA GÅNGER! TACK EVA-KATRINE för att du har kommit hem och haft något av filmnostalgi med mig och pappa.

Inte blir det sämre av att jag faktiskt har upplevt Moulin Rouge i Paris innan mitten av 70-talet... och jag också sa Eva-Katrine men då utanför stället. Förmodade av någon anledning att stället numera har stängt men så verkar det ju inte eftersom det ännu går att boka biljetter via internet :-)

Rätt ofta en fördel att vara äldre; Fick ta del av en föreställning som jag aldrig kommer att glömma. Så mycket glitter och glamour och påkostade uppträden att det nästan kändes ofattbart. Minns väldiga bassänger med delfiner som plötsligt kom upp ur scengolvet. Musik och dans i massor, bubbel och champagne...

Moulin Rouge grundades 1889, och det var här som cancan slog igenom. Konstnären Toulouse-Lautrec har gjort en affisch på temat.

På adress: http://lt.se/kulturnoje/1.603815

...kan man läsa om Joachim Staaf första och enda svensk dansare på Moulin Rouges.

Inga kommentarer: