Bloggintresserade

måndag 12 oktober 2009

Måndag knölar och lökar

... en mörk och kulen oktobermorgon. Idag kändes det som om vi steg upp mitt i natten. Endast ett par veckor till vintertid. Skönt, om jag inte är felunderättad så vinner vi en timme denna gång

Bad och hårtvätt, frukosten nere. Jag kastade ett öga ut genom köksfönstret och såg att termometern visade på 5C. Charlie och Mats på morgonrundan medan jag förberedde för honom på hemmaplan.

Späckat program på förmiddagen med början i medarbetarsamtal gör förhoppningsvis att den kommer att försvinna i ett huj. Idag måste jag erkänna att jag längtar förmiddagen av mig...

KAN MAN TRO ATT DET ÄR ETT OKTOBERFOTO?

SÅ... kul att stråla samman med dig Eva, återigen konstaterade vi att vi bara måste träffas en dag och snacka om livet och om allt!

Eva och jag samarbetade och var bollplank till varandra förut men det var innan hon var färdig för att åter prova sina vingar. Vi konstaterade ännu en gång hur viktigt detta är för att föra pedagogiken vidare i rätt riktining...
__________

Ann: "Somnade om från arla morgon. Ute grått och lite vindigt.

Svägerskan grävt upp dahliaknölar här för övervintring,
... mer kan man läsa på ex.den här länken: http://www.dahlia.se/vinterforvaring.htm



Det här är ett foto från er trädgård i somras Maria och Nisse. Hoppas, hoppas att du kan fixa biljetter till Cabaret i november Maria!

Ann "... jag tänker mig samla gran/tallris efter avverkning att täcka rabatterna med hos svärföräldrarna, och lilla triangeln hos oss där dina gröna bidrag står:-)

--- 

Och du genomlever en hektisk förmiddag läser jag, ta't lugnt ta en Toy :-)"
__________

Där ser man fortare än kvickt så blev det em., och nu är det dax för Charlierundan.

Molnigt i Kristianstad, men på slutet bröt solen fram precis innan det var dags att stiga på bussen... Molnigt i Åhus, men jag tror minsann att något liknande är på gång att inträffa även här!
---
... en skön promenad i ett tyst och stillsamt Åhus . Det är som om även människorna går i ide... och nu ämnar jag avancera in till sängen en stund.
__________

Man får väl säga grattis till din egna adress mor. Spännande, och kanon att Jonas hjälpte dig att fixa så du nu har den.

Du får hälsa honom och gratulera även honom till den nya lyan. Måste ju kännas bra att kunna lite rå sig själv även om ni säkert lär se honom en hel del även i fortsättningen. Spännande och häftigt för honom nu att pyssla till sig själv med städ och målning. Nytt och fräscht blir det på alla sätt förstår jag, och det måste kännas skönt att få stöd och hjälp från er. Säkert jätteviktigt att han nu oxå får visa sin självständighet.
__________

Riktig höststädning även hos dig och Tommie hör jag

"... Dammsugit, tvättat golv och bytt gardiner. Trädgården har fått minimal ansning, men dahlielökarna är vinterförvarade och tulpanlökarna i jorden..."

Dessa sanslöst vackra tulpaner växer utanför dörren vid mitt jobb.



Mor: "... Vi har ju fått en hel del frukt, både äpplen och päron. Dem har vi plockat. Men jag måste lägga tidningspapper runt vart och ett för att jag ska ha någon glädje av dem längre fram.

Annars har vi det jättebra och solen skiner ofta- så också idag.
__________

Anna-Karin & Johnny gladde oss mycket med ett kort från sin semesterresa. Hälsa och tacka dem så mycket från oss!"

Det sista påminner mig om att jag fann en liten filmsnutt i mobilen. Ska se om jag hittar den.



Ser ut som om det får bli utan ljud. "Här står vi nu det är så coolt!!! MEN vad vackert Anna-Karin!
Motivet är från Scottland
__________

Förresten hur blev det med turen till Djurgården igår Eva-Katrine? Hade varit kul att höra något om den. Kanske oxå se något foto?

Till vänster ser ni hur långt vi har stegat tjejer. Hade inte dina veckosiffror E-K men de lägger vi till...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha och jag vill inte att det ska bli eftermiddag. Hade gärna njutit av ledighet. Hoppas att samtalen går bra. Va mysig promenad det såg ut som att ni tog igår...:) Charlie glad, men inte lös. Ni borde ha honom lös i kronoskogen så han får springa...:)

Ha en underbar dag! Puss eva

Ingela sa...

Nu är det som så att i Kronoskogen måste hundar hållas kopplade men på stranden där rasade han!

Ha en bra dag själv lilla loppan
Kram mamma