Bloggintresserade

fredag 30 oktober 2009

Fredag i storstan




... tidig morgon, idag ska vi, till stan och utträtta ärenden bla E-K till CSK. Omöjligt ännu att säga något om vädret... ser att det är vindstilla (kan ju hoppas på att inte alltför många löv trillat sedan sopningen igår ;-) Ja, jag vet , det hör ju hösten till.






Ann: "Dagen gryr. Idag lite städning, tvätt, köttgryta och handla gravljus".

Hemma igen från stora staden... Hann med ett besök på Solhaga investerade i en Pipranka 50 % price att planteras mot garageuppfarten i norrläge... intentionerna var att oxå inhandla vintergäckslökar att plantera i jordrännan utmed spaljén, men dessa var slut i handelsträdgården. Får hoppas att vi får tag på det någon annanstans för de behöver ju rätt fort ner i jorden. Men vi handlade 5 ljungplantor till paketpris och morgondagens dekorationer.




Vid det här laget inkommande SMS från Ann: " Nybakt banankaka till 11-kaffet? ;)






Begränsad framkomlighet tyvärr vi måste avböja inbjudan synd kakan ser verkligen god ut och hade varit roligt att träffas... istället får det bli som farmor brukade säga skådebröd!!!





Plåtade en av ett par tjusiga Fiolfikusar i Centralhallen











Kolla den blommar!
















För att inte tala om dessa häftiga skulpturer!







Sedan var Mats och hämtade provmaterial till jobbet i Vä och Eva-Katrine och jag var på Hennes... äntligen nyttjade jag presentkortet jag fick av Milla och Berra i födelsedagspresent. Mannekängar nog lite senare så att ni får se vad det blev :-)





Den här grovstickade i mönsterstickning. Den fastnade jag för direkt jag kom in i butiken.







... och så den här lite mer mjuka båda material och färgmässigt... blågrå lite av en favoritfärg just nu!







En liten test av mitt experiment... ett par broderade muddar med eget mönster... där jag får utlopp för min kreativitet... den ena nu nästan klar.






...Och så vänder vi på mudden och vad hittar vi väl där... en autentisk viking så som han avbildades förr, alltså inga horn på hjälmen så som de ofta skildras...

... dekor av pärlemorknappar, små fyrkantiga pärlor i beige och bärnsten, broderat i vitt och silvertråd med kedjestygn, knappt det syns på bild...





Yes E-K har bokat ny tågbiljett tills på söndag. Börjar nytt jobb på måndag i huvudstan. Anna-Karin jobbkonferens den här helgen. Karl-Mikael kör taxi. Per-Olof ledig pratade med honom igår. Går snart tills ungdomarna ska flytta.

Vi andra kollan på Idol, kan undras vilka som sitter kvar efter den här veckan.

Inga kommentarer: