Bloggintresserade

söndag 18 oktober 2009

Söndag

... ja, det har hunnit bli ljust ute. Låg och slövaknade och gosade med Charlie på morgonen. Ja, det blev en del nattsudd för grannpojkarna hade stort partaj i stugan intill igårkväll (och då inte på vår tomt) det blev sent läs tidigt med musik direkt in i sovrummet, springande gäster ut och in. Oron fick Charlie att varna både oss och dem genom det sätt han känner till ATT SKÄLLA... Hu vale, men någon gång får man stå ut!
__________

Jag har kompletterat lite på Jill Bolte Taylor inlägget och hoppas verkligen att ni ser på filminslaget... och att jag får respons. Som ni förstår är detta något av en hjärtefråga. Kanske kan man se fram emot en fråga och som jag sen ska försöka besvara från min insida... kanske mest för min skull. Säkert finns det någon som läser med egen erfarenhet ex. du Inger.
__________

Ann: Ser ut att bli en fin dag med solen klättrandes denna morgon.

Stelt idag, maken uppskattar vi sprayat bra mer än hälften av plantorna igår och vi har ledigt därifrån idag.

Vet du... på hemväg i lastbilen kom jag på jag skulle ju haft stegräknaren på mig där i skogens markberedda diken...."

Skit med och vet du just denna vecka har även jag glömt stegräknaren hemma mer än en dag... tänk vad steg vi missar. Undrar vart vi hunnit till jul?
__________

"... Tvättmaskinen fick jobba igår eftermiddag, lyckades få en dusch av mitt egna munstycke nämligen, okänt hur".

En våt Ann alltså vilken tur att det bara var vatten!

Här kan jag berätta något från Kabyssens daghem där jag precis börjat jobba som förskollärare på småbarn... återkommer
__________
 
"... Vi ber om att få återkomma med illustrationer om projekt matkällare och popnitar och dylikt.
 
Så roligt att du hitta dig ett skinkpålägg som kändes bra! Grattis och go girl! Bara att det uppstår är ett tecken på konsumentkraft, efterfrågan essentiell :-)

Själva ser vi vår CityGross klä om till märkningen och exponeringen av 'Äkta Vara' vilket är bra steg i rätt riktning, vi får se vad de andra kedjorna avser.
__________

Angående gårdagens stockholmspizza

Ann: "... Hoppas stockholmspizzan uppskattades :-)"
 
Stockholmspizzan var superb och Mats oc jag åt och åt (Kalle jobbade ju kvällsskift), så det kändes skönt att ta kvällspromenaden i den inte alltför kalla kvällen och rista ner allt en bit.

Enkel och behändig som namnet anger sök på pizza under kategorier så vips finner ni receptet.
__________


__________

Skjutfältet med den lille. Noterade då vi passerade skogen hur bruna och fula rönnarna nu blivit. Oh, så kallt idag vid havet det var så man kände kyligt rakt in i märgen. Charlie sprang som en tosing och nu rastad. Gott med en tallrik värmande soppa då vi kom hem.

Mats, med hjälp av vovven, håller på där ute

... och jag tänker ta ett tag på ditt rum Eva-Katrine. Kalle fick för sig att han behövde ditt skrivbord, och bedömde att det gjorde inte du nu. Han införskaffade en kontorsstol så jag skulle tro att han nu har ordnat en kontorshörna ute hos sig. Själv hade jag planerat en syhörna inne på ditt skrivbord så nu får det bli med ett annat arrangemang. Så nu är det klart!

Vad kul att du har börjat blogga igen Eva-Katrine!!!
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm det måste se mongo ut på mitt rum utan skrivbord :) Men det får vi väl se om 2 veckor :)

Men du kan kankse sätta in ett annat bord och ha din syhörna.:)

Nu ska jag snart på Bodycombat och träna, måste komma igång efter förkylningen :)

Hoppas att ni har en bra dag! Puss och kram

Anonym sa...

http://lifestyle-statement.blogspot.com/