Bloggintresserade

tisdag 27 oktober 2009

Mindfulness

...inspirerad av Taylors bok och gårdagens föreläsning om Mindfulness dvs sinnesnärvaro besökte jag följande adress:

http://mindfulness.se/

... och fann massor som väckte mitt intresse filmer, smakprov av cd-skivor och instruktioner... Rekommenderas varmt själv kommer jag att under lovet botanisera bland detta material.

Själv har jag precis kommit hem efter en helt ok dag. Har under eftermiddagen fått ett par härliga SMS med prov på hur man kan nyttja sin sinnesnärvaro...

Eva-Katrine som var vid havet med Charlie

... och du Ann i bokskogen.



Strax tänker jag se om jag lyckas med konststycket att överföra dessa fina bilder... tillsammans med några som jag själv knäppte av istan idag och igår.

Det har varit ett härligt väder idag, sol och rätt ljumt. Visserligen mestadels förlagd tid inomhus, men det blev ändå ett par transportpromenader över trottoarkanter:



... mellan olika lokaler förbi kanalen:


Ett par killar stod och fiskade vid kanalen:


... samt lunch tillsammans med Lotta på Bagles.

Bussen hem...



Jag öppnar Metron, drar ett djupt andetag och njuter av den nu stundande ledigheten.



Idag är det Eva-Katrines låtval:



Here's the day you hoped would never come
Don’t feed me violence, just run with me
Through rows of speeding cars
The paper cuts, the cheating lovers
The coffee’s never strong enough
I know you think it’s more than just bad luck

There, there, baby
It’s just text book stuff
It’s in the ABC of growing up
Now, now, darlin’
Oh don’t lose your head
'Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

Sleeping pills, no sleeping dogs lie never
Far enough away
Glistening in the cold sweat of guilt
I’ve watched you slowly winding down for years
You can’t keep on like this
Now is as bad of time as any

There, there, baby
It’s just text book stuff
It’s in the ABC of growing up
Now, now, darlin’
Oh don’t kill yourself
'Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

It’s okay by me
It’s okay by me
It’s okay by me
It was a long time ago

It’s okay by me
It’s okay by me
It’s okay by me
It was a long time ago

There, there, baby
It’s just text book stuff
It’s in the ABC of growing up
Now, now, darlin’
Oh don’t lose your head
'Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

There, there, baby
It’s just text book stuff
It’s in the ABC of growing up
Now, now, darlin’
Oh, don’t kill yourself
'Cause none of us were angels
And you know I love you, yeah

Inga kommentarer: