Bloggintresserade

onsdag 14 oktober 2009

Onsdag på oss



Coolio "C U when you get there

E-K: "Hoppas att allt är bra med dig mamma, du lyssnar på Pinglans pärlor gissar jag idag eftersom du har lagt upp Coolio..."

Hann inte mer än in till datorn och att sätta på den för att göra jobb, så plingade det till Ann... är du uppe och i farten med att redan skicka mejl:

Ann (7.04): " En tunn månskära, en stark stjärna och pastellfärger vid horisonten denna morgon med minusgrader.
__________
 
... Igår var vi bjudna till grannar, dansk familj som köpt sommarhus förra året, på kaffe med chokladkaka tonårssonen bakat och ett glas vin kändes danskt och gemytligt :-), själva gav vi dom en burk med hemlagad äppelchutney på gårdens äpplen :-)
__________
 
... Idag tänker jag laga en len soppa av jordärtskockor till morgondagen, spännande! Tänker lite extra varm mat nu för maken började i veckan med nytt projekt, och har utomhusjobb en liten tid till de får tak över huvudet.
__________

Hur är din onsdag då?"

Ledsen men jag hinner inte svara nu. Viktigt skrivarbete inför möte nu på morgonen... bussen går strax. Mats arbetslös idag och jobbar på hemmaplan.

Och dagen gick i ett. Trots att början såg ljus ut Intensiv och ni kanske vet en sådan där dag man undrar varför det inte riktigt flyter på (mer som sirap)och man undrar vad det är som blir fel och om något kunde ha gjorts annorlunda. Men nu är det iallafall nästan fredag. I vart fall ledig imorgon. Nyss hemkommen, har lyxen av att bli hämtad vid Glashyttan av min goa Mats som har grävt ner stolpar mot garaget till som han nu provisoriskt ska fästa nät i så det inte är fri passage ut till Charlie. KLART! Idag hade han farit ut efter postabilen innan staketet var på plats. Inte bra! Just nu är Mats hos sin farbror Lennart och hans Britt och kopplar lampor. Mats jobbade ju tidigare på Perssons elektriska (Lennarts firma). Själv måste jag vila en stund för att klara kvällen.
__________



Anna-Karin: "Tänkte skicka ett mail och berätta att jag har blivit stolt kattägerska. Säg hej till våra nya familjemedlemmar Mini & Chris Martin".
 


Ja, där ser man. Den sanne djurvännen. Kan ju inte bli annat än bra eller hur? Du måste berätta mer är de "biologiska" syskon? Var härstammar de ifrån? Hur gamla är de?

Förstår att detta är något stort. Tänk det kommer ju att förändra era liv, nu har ni dem att ta hänsyn till, ansvar för och att njuta av. Ni vet ju hur det är att ha två katter Ann. Upplever du att dina har något sällskap av varandra? Det här är en tjej och en kille, så de måste såklart kastreras framöver. Biologiska syskon; Ja! 6 veckor gamla alltså får ni vänta en 6 veckor till på "tillökningen" låt mig se det skulle bli i slutet på november eller hur!? SPÄNNANDE!

Ser att du har varit och handlat Anna-Karin ;)

Anna-Karin: "Mina första kattsaker. En sovkoja, en bok om katter och en matskål"



Eva-Katrine: "Visst är A-Ks sötnosar helt bedårande, jag dör....haha.

Jag har snart jobbat upp till att få skaffa en hund för Erik, men då säger han, det är min hund, inte hans..:) Kan jag väl gå med på. Fast ingen slår ju min Charlie".

Ja, visst är de små liven fantastiskt söta men verkliga personligheter och att fästa sig vid dem gör man mer och mer!!!

Ann: "Nämen vilka fina kattungar! Kattungar är mina favoriter, det finns inget som luktar så gott som en kattunge, liten, varm och rund och ullig i handen att snusa på.... är de bara sex veckor?... Jo tack, vi vet hur det är att ha två kattsyskon, de är snart 13 ½ år. Skulle ha en röd hane efter makens önskemål, lade ut efterlysning hos allt och alla och revisorn på jobbet visste att hennes brevbärare kände till en röd kattpojke på en av hans linje och dit åkte vi, där hans röda syster fick oss att smälta och precis, de har haft varandra som sällskap under åren, särskilt lämpligt de första två då vi bodde i lägenhet inne i stan och de inte fick gå ut (så trafikerat område) själva. Världens finaste och goaste katter har vi! ... Jättesöta kissar säger maken min som tittat på fotona nu, han hoppas de sköter sig och går på sin låda och så och busar och river ner för det skall en kisse göra det är fullt naturligt och normalt :-) det går över efter ett år ungefär.
 
Jag säger att han har så rätt så :-) våra Plus & Minus höll på att driva mig till galenskap när de var som värst studerade jag (tekniskt basår) och de rusade typ 24/7, de sysslorna gick inte bra ihop alls, och på nätterna satt de på sovrumsgolvet och höll polsk riksdag och babblade då lutade maken huvudet på sne och sa att det går över, vänta får du se :-)"
__________

Och grattis till Per-Olof och Milla till den nya lägenheten! Visste ju att ni kanske hade något på gång och såg i din blogg Milla att nu var det nästan klart med inflyttning efter jul i en "trea på 75 kvm med sundsutsikt från vardagsrum, balkong och extrarum" och att den ligger "inte speciellt långt ifrån där ni bor nu :)". Tips på färg till brun fondvägg i kök. Ja, själv skulle jag allvarligt fundera på att sätta till ex. lime. Gillar ni 70-tal så skulle det ju funka med orange.

E-K: "Grattis Berra och Milla till lägenheten..."

Visst blir man om inte sugen på att flytta... så att inreda och göra någon mindre förrändring???
__________

Det här mejlet fick jag i ett massutskick idag:
"Jag skriver till dig för att berätta att jag bor och arbetar i Nyehusen söder om Yngsjö. Som du kan se på min hemsida arbetar jag med både konst, fotografi och olika typer av hantverk. Och jag arbetar mycket med recycling av olika material.
Jag har permanent utställning här av bl.a. foton. Allt finns inte på hemsidan än, t.ex. foton på poncho's, 'fuskpolo's', pulsvärmare,baskrar/hattmössor, plastmattor m.m. Jag skickar med foton.




Jag säljer egen äppelchutney, och har dessutom försäljning av div. kuriosa. Kanske presenter eller julklappar? Eller till dig själv?
Mina öppettider är vanligtvis ti-sö 10-18 & e.ö. Man kan även beställa via e-mail eller telefon. Du är mycket välkommen! Vänliga hälsningar Iréne Walton"

Adress: http://www.irenewalton.se/

Visst blir man sugen på att handarbeta???
__________

Eva-Katrine: "Skickade precis mms till dig så kolla telefonen :)

... Titta jag har målat två tavlor
fast de är finare i verkligheten.

Denna första är en flicka som vänder sig bort från spegeln, hon är inte nöjd helt enkelt. Jag tycker att du har lyckats bra med att få fram den känslan av att värja sig!



Ljuset blir så konstigt de är båda mörkare.

Denna heter den brinnande själen



Så fina och vad kul att du tar tag i ditt skapande Eva-Katrine. En bra fritidssysselsättning, kul att du plockat fram stafflit och färgerna!!! Om du har lust kunde du ju anmäla dig till en kurs. Högskolorna brukar ha kostnadsfria fristående kurser!

Visst blir man sugen på att måla???

... Kanske DU Anna-Karin blir inspirerad att skriva små dikter till?

E-K: "Nej nu är det ju Bonde söker fru...haha"

Du följer det ja? Vi brukar hamna där ibland rätt underhållande och kul, men inte just ikväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är a-ks sötnosar helt bedårande, jag dör....haha. Jag har snart jobbat upp tilla att få skaffa en hund för erik, men då säger han, det är min hund, inte hans..:) Kan jag väl gå med på.

Fast ingen slår ju min charlie. skickade precis mms till dig så kolla telefonen :)

Grattis berra och milla till lägenheten....

Hoppas att allt är bra med dig mamma, du lyssnar på pinglans pärlor gissar jag idag eftersom du har lagt upp Coolio...

Nej nu är det ju Bonde söker fru...haha

Kram Eva