Bloggintresserade

måndag 11 augusti 2008

Flaskpost

Fuktig morgon med antydan till sol. Sista dagen på semestern imorgon börjar allvaret.

Hittade ett mail som låg och vila på andra adressen från Maria sedan igår kväll då både jag och Mats somnade från kvällens deckare. Så här skrev hon;

Idag har det varit ett riktigt innesittarväder. Jag har läst färdigt en bok som jag tyckte var riktigt bra. Den heter "Den förvunna pojken" och Anna Jansson har skrivit den. I eftermiddags blev det i alla fall friskluftsintag. Lotta ringde och tyckte att vi skulle ut och springa en runda. Det var faktiskt ganska skönt ute fastän det regnade.
Vi hittade en flaskpost på stranden. Det var första gången som både jag och Lotta hade funnit en sådan. Vi var väldigt förväntansfulla på vaddet skulle stå i brevet. Det var lite blött, men gick ändå att läsa. Det var skrivet av ett antal troligtvis yngre människor som bad om hjälp. "Vi har blitt strandsatta på furuboda..." SOS och så några namn. Efter att vi hade läst det försökte vi att kasta ut flaskan igen så långt det nu gick. Den kanske kan flyta iväg längre bort, och hittas av någon annan. Nä, nu har jag skrivkramp. Ha det så bra vi hörs //Maria

Det hör till saken att både Maria och Lotta har varit mina arbetskamrater på Kabyssen (hälsa Lotta). På dagis finns inga dåliga väder bara dåliga kläder... bra att ni påminner, man blir så glömsk med åren. Vad häftigt att hitta en flaskpost, det har inte jag heller men jag tänker absolut att man blir upphetsad innan man fått upp och läst meddelandet. Verkligen roligt att du har lagt energi på min sida! Är det någon av er andra som har något dito att berätta?

Hittade följande på TT line adress; http://www.enbattrevag.se/flaskpost/
"Lämna en sommarhälsning i en flaskpost!
Skriv ditt namn och din email och lämna ett meddelande i flaskan. Ett meddelande kan vara en hälsning, åsikt eller en historia. Kasta sedan iväg den. Kanske flyter den iland en dag. Kanske stannar den i havet för alltid.Kanske ser du en flaska spolas upp. Öppnar och läser du meddelandet? Vad står det? Det är en överraskning! Ta chansen nu och lämna din sommarhälsning!
Namn Email Ditt medelande
...??? "Snille" spekulerar...Kanske en tävling med resa som vinst?

Ni plinga det till fler mail i boxen, det är som julafton! Ann:
Tjenna pinglan, Idag blandad himmel, ser bade bla bitar, vita tussar och grå skyar som snabbt drar förbi! Vetdu, igår kväll tog jag på STRUMPOR! Det var längesen och kändes ovant må du tro :-)
Oh, det blir en sån där omväxlande dag, med vacker himmel tror jag, nu bytte himlen, den är grafitsvart längst ner mot träden, sen grabla (eller översatt gråblå) och längst upp skymtar bla bakgrundshimmel medans solen ligger på och skiner på detta, vackert :-)" Du har definitivt anlag för att skriva poesi Ann, visste du det? Och jag blir så uppåt av att samspråka med mina vänner och att sammanföra er alla på "papper".

Nu ska min komps Lucky och jag ut och trava...vågar man tänka i solskenet?

Rumpan ser något sämre ut idag, men pälsen fortfarande fin, och av morgonrunda snäpp1,2,3, valde Lucky den längsta rundan idag. Han snusade på allt och det får han...hittade en pinne den bar han med sig en stund tills han hittade en ännu bättre. Tyvärr kunde jag inte fånga det på bild för varje gång jag stannade till la han ner pinnen därför 2 bilder.



Pinnen tog han med sig hem, men orkade bara ett varv runt huset sedan ville han gå in och ligga vid min sida.





Fångade en vacker höstvädd och maskros som stod i frö. Det vilar ett magiskt skimmer över Paradiset. Lucky och jag tog en vända runt i trädgården, Lucky med sin pinne och jag upptäckte en massa pengar i dammen.


Blir vemodig och tänker att det man önskar mest av allt inte går att köpa för pengar. Tänker när de ligger i dammen kan inte pengarna omvanlas till önskningar då?...och tänk om önskningarna gick i uppfyllelse!!!

Eva-Katrine kom precis inom dörren, det regnar ute sa hon jag har en liten överraskning och du får inte komma in i köket. Hade av helgens grova bullar och rester av tacoköttfärs fixat en delicious lunch. Gröpat ur och fyllt bullarna till sallad och lättcremefraishe. Mmm.

Fått vykort från Tunisien från er Anna-Karin och Johnny idag. TACK, ni har ju varit hemma i Sverige ett tag och även hunnit om Åhus en vända. Vilken tjusig mosaik på kortet Céramique de Tunisie.



Vårt projekt ska bli spännande men det tar väl ett tag för cementen att bränna i detta väder och det ju steg 1.



Från det ena till det tredje skulle du inte kunna berätta lite om Pojke försvunnen-boken och varför du tyckte den var så bra?Så kan vi andra ju få ett boktips!

Inga kommentarer: