Bloggintresserade

tisdag 12 augusti 2008

Inte en manet så långt ögat når

Ja så har då första dagen på jobbet gått av stapeln ett nytt fräscht läsår i skolan. Kom hem först för 20 minuter sedan det blir ju alltid så med övertid, oundvikligt när teminen börjar. Ögonen i kors, men en del jag måste innan jag stupar. Det låg en lapp till mig där Eva-Katrine rapporterar att det har ösregnat i Åhus idag, kanske något bättre i Kristianstad då mer av den finare sorten. Hon hade varit ute med Lucky en runda :) PIGG & GLAD! Kändes skönt att höra att jag inte ställt till det mer igår med vansinnesturen... Lovar att inte göra om det vi tar bilen nästa gång...för klart han ska till havet om han vill!

Ann skrev; Men goa Lucky då, jag vet inte vad man skall säga, blir så ledsen, vara så go och vilja gå ner till stranden och sen knappt orka hem, det är så sorgligt allt sånt, när det gäller djur som inte kan prata med oss... snyft... men ändå lite glatt för viljan finns ju... gosseponken!

Ja, precis så känner jag det och igår kväll när han hade så svårt och jag våndades så tänkte jag mitt i allt, att han fått som han ville!

Paket från mor TACK för Aloe Vera plantor... fantastiskt att de klarade transporten, men du hade ju också emballerat dem väl! Speciellt roligt att moderplantan kommer från Christin och Kalifornien.

Så har nu även planterat dem tänker ta ett kort och sätta in här framöver.



Hälsningar från mor till dig Ann: "Idag har jag delat äpplen och jämfört kärnhus och de är precis som bilderna på bloggen". Mysteriet ser ut att vara löst!

Ann: "Plockade äpplen tidig kväll och tvätta, klyfta och frös in".

Har nu tytt hela Anns mail. Tony har lovat hjälpa mig med inställningarna en annan dag! Från det ena till det andra väldigt kul att träffa arbetskamraterna efter sommaren. Även en del nya, spännande!

Ann: "Vår morgon innehöll en enveten geting som lirkat sig in i den minimala springan till sovrumsfönstret på andra våningen och surrade envetet med jämna mellanrum mot rullgardinen".
Så grymt enerverande... inte nog med ljudet man riskerar ju bli stucken också, eller kanske dina katter som kanske inte vet bättre än att inte ge sig på att jaga dem.
"Himlen är lugn och helgrå vad jag ser och det är bara 14C ute... ny tid nu, den där tiden när man känner lukten snart av höst på morgonen när luftfuktigheten är hög".
Ja, hujedamej visserligen har det varit ljumt regn i Kristianstad, men det har ändå känts på ett annat sätt ute precis som du är inne på Ann. Lite höstigt på något sätt ... eller vi väljer att kalla det sensommar?

Knoppade in och vaknade först efter hela 2 timmar redo att möta resten av "dagen". Så är det jag fixar visst mer nu och kan stålsätta mig men får det i nästa ende. Fritiden blir inte så mycket värd... Lucky och jag tog en promenad i duggregn medan Mats satte på maten Sprödbakade torskbitar med potatismos i all enkelhet men oh så gott! Lucky var mycket tydlig med att han inte ville till havet idag...stretade direkt åt andra hållet och bestämde själv runda...baklänges runt kvarteret. Ser ut som en unghund när han halvspringande trippar fram. Kan inte hjälpas det är en stilig kille!!!

Hej och välkommen in på min blogg syster yster Jeanette. Ser fram emot att få träffa dig här och inser nu att din kommentar måste varit här redan innan jag gick och la mig förut. Men en annan är ju inte van att få några kommentarer på inläggen, endast ett par gånger förut men däremot massor via mail. Har ännu inte hunnit besöka era adresser men det kommer.
Adress Jeanette; http://www.dajalas.se/
Isabella: http://www.wikkissida.com/
Så nu har jag kollat dina fina hundar Jeanette. Vilken päls, är de inte svåra att sköta? Hade ingen aning om att ni har kennel. Verkar vara hela familjens intresse eller? Isabellas webbsida kan inte visas...

1 kommentar:

Jeanette... sa...

www.vikkissida.com är det till Isabellas sida:-) Du skrev www.wikkissida.com på din blogg, så då går det ju inte, haha:) Jag skriver alltid med tappade bokstäver och omkastade siffror och bokstäver så jag kan ha skrivit total fel w!
Ja, tänk! Att jag blev med kennel och tre barn:-)Om man vill ha en Lhasa apso i full päls så är det ju lite jobb bakom. Kammar/borstar igenom en gång per vecka och duschar Vikki med 1,5 månads mellanrum. Är de snaggade så är det knappt något jobb alls. De fäller inte som andra hundar och det är skönt. Väntar på att Vikki ska börja löpa så jag kan åka iväg och para henne, ska bli spännande. Oj, det blidde lång kommentar, haha:-) Ha det bra!, kramar syster yster Jeanette:D